Europeisk pris for Fasett

Fasett vant gull i Gullblyanten

3 × Gull til Fasett i Sterk Reklame 2011

3 × Gull til Fasett i Sterk Reklame 2011

Fredag 4. november 2011 var det igjen duket for prisutdeling i Sterk Reklame.

Se casevideoen til ‘Hilsen, mor’-kampanjen

Vi vant også en sølv i Grafisk Design for Noreco, sølv i Utendørs for BIS Industrier og sølv i Reklamefilm for Avinor. Bronsen vant vi i kategorien Åpen klasse – og den gikk til utsendelsen vi laget for fotograf Anne Lise Norheim.

I Sterk Reklame er det en dyktig jury som finner frem de beste arbeidene av det som er sendt inn – og den består av noen av landets og regionens fremste utøvere innen reklame- og designfaget. Og juryen skal ikke bare finne frem det beste, de må også begrunne sine gullvalg:

I Tekst sa juryen dette om gullet: Gullvinneren var soleklar. En fantastisk idé, original, kraftfull, med tekster så glitrende og engasjerende at juryen glemte at det faktisk var å juryere den skulle gjøre.

‘Mor om 11 ting’ vant gull i Tekst.

I Utendørs sa juryen dette om gullet: Vinneren er klokkeklar og meget enkel, men allikevel svært original. Godt tenkt, og send inn jobben til Cannes Lions!

(Cannes Lions er verdens største kreativitetskonkurranse – og den mest prestisjefyllte. Og ja jury, det kommer vi til å gjøre!)

I Kampanje valgte juryen å dele ut to gull – ett til Oktan og Sola Betong og ett til Fasett og Hilsen Mor/BIS Industrier – uten at det gjorde begrunnelsen mindre gledelig: Begge gulljobbene har det til felles at det ikke bare er noe av det aller sterkeste som er blitt laget i Stavanger-regionen i år, men i hele Norge, ja, hele Norden. HMS-kampanjen ‘Hilsen Mor’ ble tidligere i år allerede hedret med Gull i Gullblyanten, Norges nasjonale Reklamekonkurranse.

Vi i Fasett er strålende fornøyde med årets resultater i Sterk Reklame – det er ekstra gledelig at vi vinner priser i flere kategorier og for forskjellige modige kunder. Vi gleder oss til fremtiden sammen med dere alle!

Samtlige vinnere og arbeider blir lagt ut på sterkreklame.stavanger.no i løpet av mandag 7. november.

Sterk Reklame er konkurransen som viser resten av Norge hva som er det beste av reklame og design i Stavanger-regionen. For Fasett ble det virkelig en gull aften.

Hele tre gull, tre sølv og en bronse kunne vi ta med oss hjem etter prisutdelingen. Gullene fordelte seg mellom to kampanjer: Hilsen Mor-kampanjen for BIS Industrier vant gull i kategoriene Tekst og Kampanje, mens lanseringskampanjen for SVG airport-app for Stavanger Lufthavn, Sola fikk gull i kategorien Utendørs.