Fasett inngår sponsoravtale med Norway Chess

Gode medieråd i pose og sekk, takk!

Den viktigste lunsjen i måneden

Den viktigste lunsjen i måneden

I en verden der utviklingen går raskt og tempoet på innovasjon og teknologi er høyt, er det viktig å avstemme kart og terreng. Én gang i måneden samles derfor alle Fasettere til Akademi, der vi stopper opp – for å følge med.

’Å lære av de beste’ har lenge vært en tradisjon i Fasett. I tillegg til deltakelse på nasjonale og internasjonale konferanser, er ”Fasett Akademiet” etablert som en arena for ny kunnskap servert av eksperter.

 

Fasett skal gi de beste rådene og styre unna synsing, og da er viktig å stoppe opp, høre på ekspertene og dele ny kunnskap internt

 

Styrer unna synsing

- Vi ser at kundene våre møter mer komplekse kommunikasjonsutfordringer enn før, samtidig som det florerer av kunnskap fra tusenvis av ulike kilder på nett. Fasett skal gi de beste rådene og styre unna synsing, og da er viktig å stoppe opp, høre på ekspertene og dele ny kunnskap internt, sier daglig leder Pål Hjorth Berge.

 

Til nå har Fasett-akademiet hatt besøk av representanter fra Facebook, Google, LinkedIn og Storby. Disse er blant annet hentet inn via nettverket til vår samarbeidspartner BPN



Mediebilder har forandret seg drastisk og det krever ny kunnskap.

 

- Går rett til kilden

- Vi vil unngå resirkulert informasjon. Istedenfor å delta på en konferanse der ”noen snakker om sosiale medier”, inviterer vi heller en representant direkte fra Facebook. Vi går rett til kilden, sier Pål og legger til:

 

Arbeidet blir mer effektivt

Akademiet er svært nyttig, synes art director Elin Minde:

-  De har en funksjonell tilnærming med konkrete eksempler og god dialog, sier hun og trekker videre frem de kollektive referanserammene som den største styrken:

 

- Istedenfor at én og én gjør egen research på for eksempel nye tekniske muligheter, gjør samlingene det lettere å se hovedlinjene selv om ting utvikler seg fort. Felles referanser gjør at vi slipper å stoppe opp i idéprosesser og samarbeider mer effektivt i hele byrået.

 

Målet? Bli bedre, for kundene våre!

- Akademiet gir oss et bedre utgangspunkt for å ta i bruk stadig nye muligheter, og de felles referansene skaper god forankring i byrået. Samtidig er det fortsatt ”learning by doing” som gir de beste resultatene. Det er det vi gjør i samarbeid med kundene våre som virkelig teller, sier Hjorth Berge.