Grand Prix og 4 × gull til Fasett

Førsteplass i Farmandprisen for Fasett

F-2012 – en helaften med inspirasjon

F-2012 – en helaften med inspirasjon

Torsdag 1. november var det klart for F-2012 – en inspirasjonskveld i regi av Fasett. Der ønsket vi å samle noen av de ressursene og menneskene vi kjenner og har mye glede av og la disse møte våre beste og viktigste kunder og venner av Fasett til noen timers faglig og hyggelig inspirasjon.

– Hva er din kultur?

– Hva er kulturen for ditt merke?

– Hva er kulturen for ditt selskap?

Forsamlingen fikk disse tre spørsmålene med seg hjem etter et usedvanlig interessant og sentralt foredrag fra Michael Conrad.

– Dette var fantastisk bra, kvelden var full av spennende perspektiver og tanker som jeg tror inspirerte alle som var til stede, sier en oppglødd daglig leder i Fasett, Pål H. Berge,

– Tusen takk, alle som deltok på F-2012, vi er allerede i gang med forberedelsene til F-2013!


 

Først fikk vi møte Michael Conrad som snakket om hvor viktig det er å ‘Make Culture Your Strategy’. Michael Conrad har over 40 års erfaring i reklamens toppsjikt: han startet sitt eget byrå i Frankfurt på 70-tallet som ble kjøpt opp av det verdensledende byrånettverket Leo Burnett. Michael fikk jobben som kreativ direktør worldwide – en stilling han hadde i hele 16 år.

Michael er nå president for Berlin School of Creative Leadership – en lederskole for media- og kommunikasjonsbransjen som han selv tok initiativet til og hadde ansvaret for oppstarten av. Det er via denne skolen Fasett er blitt kjent med Michael – vi har de siste årene deltatt på flere foredrag, seminarer og master class-studier på Berlin School.

Michael trakk i sitt foredrag frem små og store eksempler på hvor viktig begrepet ‘kultur’ er i merkebygging. Og én kultur, for eksempel kulturen som hersker i Apple, er ikke bare en isolert, egen kultur, det er en kultur som består av mange kulturer.