Velkommen, Ingvild!

Inn i varmen hos Varme & Bad

Nyhetsbrev januar 2016

Nyhetsbrev januar 2016

En julefortelling fra Sola

I skrivende stund har flere enn 86 000 personer sett Levi (6) og Jonathan (10) ønske verdens beste onkel velkommen hjem til jul på Stavanger lufthavn, Sola sin Facebookside. Overraskelsen ble satt i stand av Fasett, filmet sammen med TVP – og alt i godt samarbeid med vår gode kunde Sola og den fin-fine familien som var med oss å gi onkel Rolv den velkomsten han fortjente. Innlegget fikk stor oppmerksomhet i dagene like før jul! 
 
Har du ennå ikke sett den? Sjekk ut filmen på YouTube eller Sola sin Facebookside.

Nettsted og filmer for Logometrica

Logometrica er en suksesshistorie med utspring på Bryne. Under visjonen "ord for alle" tilbyr de pedagogisk kompetanse og materiell til bruk i arbeid med barn, unge og voksne som har lesevansker - alt basert på mangeårig forskning innen dysleksi. 

Vi har fulgt selskapet i lang tid, og bidro også til siste versjon av nettstedet som ble lansert i 2010. Nå var det derfor på høy tid med en revitalisering! Nettstedet har fått fornyet design (alt er responsivt, selvsagt!), illustrasjoner og mye nytt innhold for de ulike målgruppene Logometrica snakker til – foreløpig på 4 språk.
 
På nettsiden finner du også to videoer som forteller om Logometrica og det selskapet bidrar til; et intervju med grunnlegger Torleiv Høien og en produktfilm om Logos. www.logometrica.no

Et industrielt løft

Da K. Lund Offshore Løft, Otic og Fours slo seg sammen (i regi av deres største investor Westco), ble vi kontaktet for å utvikle navn og visuell identitet for det de som arbeidstittel kalte "Norges nye løftehus". Det handler altså om å løfte ting, små som kjempestore, innen både offshore, energi og andre bransjer. Og med en tilnærming som er både offensiv og nytenkende!

Navnet ble Kolos og komplett profilmanual ble levert 8. januar. Med det er merkevarens visuelle plattform etablert - noe som jo er et løft i seg selv ;-)
 
Navnet ”Kolos” forteller om en aktør med tyngden, styrken og kompetansen som skal til for å lede alle oppdrag trygt og sikkert helt frem.

Ny identitet for TV-bransjens "King of the Road" 

Når TV-bussene til OBT (Outside Broadcast Team) står linet opp utenfor Viking Stadion, vet du at det er direktesendt kamp på gang. Selskapet leverer produksjonsteknikk til de fleste typer sport, men også til programmer som IDOL, Senkveld, nyheter og…ja, egentlig det meste av små og store TV-øyeblikk du opplever fra sofakroken eller "on the go". OBT eies av Egmont, og Fasett har også hatt gleden av å utvikle visuelle identiteter til flere selskap i Egmont-gruppen (og som vi publiserer etter hvert!).
 

Fikk du med deg disse smakfulle 2015-jobbene?

I 2015 gjorde vi en rekke merkebyggingsoppdrag for kunder i mat-, restaurant- og serveringsbransjen som fikk mye positiv oppmerksomhet. Sørstatsrestauranten Lucky Bird har blitt godt mottatt i hovedstaden – og har fått et vell av gode anmeldelser, fra blant andre Dagbladet og Dagens Næringsliv. Etter litt over et halvt års drift er burgerkometen Birger i Sandnes klar for utvidelser. Sammen med slakter A. Idsøe og Craig Whitson laget vi også en (på alle måter) lekker krydderserie. Lysløype-favoritten "Ovenpaa" fikk ny logo – og nytt lys i vinduet!