Den viktigste lunsjen i måneden

Se hva vi har gjort ‘Siden sist’

Gode medieråd i pose og sekk, takk!

Gode medieråd i pose og sekk, takk!

Partnerskap med mediebyrået BPN gjør at vi kan tilby kundene våre oppdatert ekspertise i riktig og effektiv bruk av medier. Og enda bedre: BPN sin Stavanger-representant Fredrik Sund, deler vi faktisk også kontor med!

Godt samarbeid med et mediebyrå betyr rådgivning, optimalisert medieplan og dag-til-dag-oppfølging i kampanjeperioden – til lavest mulig pris. Vi har tatt en prat med vår mann i mediebyrået BPN, Account Manager Fredrik Sund, om fordelene med det nære samarbeidet.

Først – kan du si litt om hvem BPN er?

Vi er et fullservice mediebyrå. Det betyr at vi har kompetanse innenfor alle medier og tjenester, og vi er faktisk også det eneste mediebyrået med kontor her i Stavanger! BPN er søsterbyrået til IUM og vi er også med i medienettverket IPG, som er et av verdens største kommunikasjonskonsern. 

 

”Alt” er jo digitalt nå til dags. Hva har det å bety at du sitter her i Stavanger?

Vi benytter mange gode digitale verktøy, men nærhet har også stor verdi! Med tett samarbeid kan vi avklare tekniske muligheter og etablere en god dialog tidlig i prosessen.

 

Maren Aadnøy Goa er planner i Fasett og arbeider sammen med Fredrik på daglig basis.

 

Hva vil du si er den største fordelen med partnerskapet, Maren?

Tett og tidlig samarbeid i kampanjeplanleggingen betyr at vi sammen ser flere muligheter i mediemiksen. Partnerskapet gir oss også tilgang på god innsikt om medievaner og endringer i medielandskapet. Dette, sammen med lav terskel for dialog når vi sitter i landskap, er svært nyttig når store og små kampanjer skal optimaliseres underveis, måles og evalueres.

 

Samarbeid både med reklamebyrå og mediebyrå; noen vil kanskje antyde at dette også betyr dobbelt så høy regning…Fredrik?

Mediebudsjettet er ikke avgjørende. ’Optimalisering’ er en pakke best tilpasset kundens behov. Faktisk opplever flere av våre nye kunder at de kjøper medieløsninger til betydelig lavere priser enn de gjorde tidligere.

 

Hvorfor er det bra for kundene at Fasett samarbeider tett med BPN?

Begge byråene er jo opptatt av å løse kundens behov. Fasett sørger for at kommunikasjonen er riktig, mens vi sørger for at kampanjen leverer. Vi bistår også byrået med oppdaterte tall og trender. Dette er nyttig, for mange gjør feilen med synsing – og det kan få kostbare konsekvenser.

 

PS! Partnerskap med og kontorplass hos Fasett til tross; Fredrik samarbeider også med andre byråer og direkte mot kunder. Vi kan bekrefte at han er så hyggelig som han ser ut!