Fasett nyhetsbrev februar 2017

Nyhetsbrev november 2016

Gullfin aften på Sterk Reklame

Gullfin aften på Sterk Reklame

Tre gull og totalt ni utmerkelser ble resultatet for Fasett da regionens beste jobber innen reklame og design ble kåret i Sterk Reklame 2016.

Den regionale konkurransen Sterk Reklame skal vise resten av landet hva som er det beste av reklame og design i Stavanger-regionen. Årets prisutdeling gikk av stabelen på Tou Scene fredag 11. november, og ved kveldens slutt var det en hyggelig opptelling som ventet: 3 gull, 4 sølv og 2 diplomer til Fasett!

Stavanger kommune
Kveldens første anerkjennelse til Fasett var i kategorien Print – et sølv til plakatene som viser resultatene fra spørreundersøkelsen ”Hør på meg”, som kartlegger ulike sider ved ungdoms helse, livsstil og levekår.

 

Avinor, Stavanger Lufthavn Sola
Samarbeidet mellom Fasett og Avinor/Stavanger Lufthavn Sola ble belønnet med utmerkelser i fire ulike kategorier:

I Print tok Fasett med seg gullet for annonsen som ble laget i forbindelse med sponsoratet av gatekunstfestivalen NuArt, som enkelt skulle forklare grunnlaget for det gode samarbeidet.


I den nye kategorien Sosiale medier ble det også et gull til Sola og Fasett – denne gang for Facebook-konkurransen ”Skjermdump deg til Las Vegas” der man kunne teste ut sine Las Vegas-egenskaper på Facebook – for så å vinne to flybilletter dit.

 

Velkommen hjem-kitet vi laget i forbindelse med Sola sin julekampanje i fjor, ble godt tatt i mot i juryen som premierte den med et glitrende sølv i kategorien Åpen klasse.


En annen flyvende aktivitet fikk også positiv oppmerksomhet fra juryen, som ga Avinor sin egen ”Beekeepers Selfiespot” et diplom i kategorien Utendørs/omgivelse/stunt/event.

 

Sandnes Sparebank
Gull ble det også i kategorien Grafisk design, print – der juryen lot seg imponere av merkevarebygging på 0,046 m2 i en helt ny serie bankkort som formidler bankens velkjente, folkelige ånd med litt naiv strek og tekster.

 

Rødne Fjord Cruise
Sammen med Rødne har vi i løpet av 2016 forsøkt å få folk i regionen til å få opp øynene for – nettopp – fjorden, i en stressa hverdag. Kampanjen ’Kanskje du bare trenger litt fjord?’ sjarmerte juryen til et sølv i kategorien Kampanje. Se casefilmen her!

 

Datamind
Sølv ble det også i kategorien Håndverk, for teksten til nettstedet datamind.no

 

Logometrica
Logometrica utvikler lesetester, kartleggingsmateriell, pedagogisk materiell og litteratur til bruk i arbeid med barn, unge og voksne som har lesevansker. Nettstedet logometrica.no inneholder mye informasjon til både foreldre, lærere og spesialpedagoger, som blir presentert på en forståelig og balansert måte. Juryen premierte siden med et diplom i kategorien Grafisk design, digitale løsninger.

 

Totalt ble 137 jobber sendt inn til konkurransen, en økning på ti prosent sammenlignet med i fjor. I år var det også kjekt å se at vinnerne spredt fra nord til sør i regionen, med mange byråer representert blant både nominerte og vinnere. 

Takk til styringsgruppen for Sterk Reklame for et vellykket arrangement – og ikke minst; takk for et godt samarbeid med våre kunder som gjør det mulig å lage design og reklame som altså er blant det beste regionen vår har å tilby!

 

Foto fra Sterk Reklame: Joachim Steinbru