Stavanger lufthavn valgte Fasett

Velkommen, Ingvild!

Nyhetsbrev mars 2016

Nyhetsbrev mars 2016

Avinor valgte Fasett

Vi har fått fornyet tillit av Avinor / Stavanger Lufthavn, Sola! Etter en tøff anbudskonkurranse med lokale og nasjonale byrå, fikk vi nylig den fantastiske nyheten om at vi får være strategisk co-pilot for Sola i minst tre år til! Vi har samarbeidet tett med Sola og Avinor siden 2009, med en rekke kampanjer. Den gode nyheten ble feiret med kake (og høytflyvende kreatører!).

Mer om samarbeidet Avinor / Fasett her

 

Se på hun her, da.

Det lyser jo solid prosjektstyring lang vei, synes du ikke? Ingvild er den nye prosjektlederen vår, og hun er allerede godt i gang med fantastisk oppfølging av både kunder og kreatører. Med utdannelse og erfaring som grafisk designer har hun verdifull kunnskap om kreative prosesser. I mange år var hun kreativ leder i forlaget Sandviks, med ansvar for konseptutvikling, prosjektledelse og budsjett, samt personalansvar for produktutviklingsgruppen i Norden. De siste årene har hun vært rådgiver i Lokomotiv Media. Vi er glade for at hun nå har valgt oss i Fasett. Hurra!

 

Og her er enda en ny kunde!

Det Norske Misjonsselskap (NMS) har valgt å samarbeide med Fasett når de nå skal revitalisere sin merkevare ved å fornye visuelle identitet, kommunikasjon og markedsføring (fundraising). NMS ble etablert allerede i 1842 og er en selvstendig organisasjon innenfor Den Norske Kirke. Humanitært arbeid står sentralt i organisasjonen, som arbeider i tråd med FNs tusenårsmål for å bekjempe fattigdom og fremme menneskerettigheter.

 

Ny identitet til Altibox Norway Chess

I løpet av få år har Altibox Norway Chess vokst frem som en av verdens største sjakkturneringer. "For å kunne kommunisere best mulig med omverdenen valgte vi å kontakte Fasett for å få hjelp til å uttrykke oss visuelt", sa styreleder Kjell Madland da vi inngikk sponsoravtale med sjakkturneringen i 2015. Og, som sagt så gjort: Når turneringen arrangeres for fjerde gang i april er det med ny logo og visuell identitet signert oss i Fasett.

 

Merkevarebygging på 0,046 m2

Blir det kjekkere å dra kortet når det ser bra ut? Den nye serien betalingskort fra Sandnes Sparebank er den første etter at banken ble en del av Eika-alliansen. De nye kortene føyer seg inn i en lang rekke av særegne kortdesign vi har gjort for denne unike merkevaren, som har en høyst levende strategi om å være en enklere, bedre og gladere bank. Et godt eksempel på at en helhetlig visuell identitet ikke alltid handler om de største flatene.
 

Se video: Kortdesign for Sandnes Sparebank 2000-2016.

 

Animasjonsfilm for DNV GL

Da DNV GL skulle beskrive sin 'gas value chain' var det viktig å vise både de viktige detaljene og det store bildet. Vi har laget illustrasjoner og utviklet en animasjonsfilm som viser hvordan ulike virksomheter er knyttet sammen for å danne den viktige verdikjeden der DNV GL hjelper sine kunder å håndtere risiko og løse komplekse tekniske utfordringer.


Se video: Gas Value Chain