Heder og ære i Sterk Reklame

Nyhetsbrev november 2017

Nyhetsbrev november 2017

Heder og ære i Sterk Reklame!

Gull i sosiale medier og seks andre utmerkelser var resultatet etter årets konkurranse.

Sterk Reklame er konkurransen som skal vise resten av Norge hva som er det beste av design og reklame fra Stavanger-regionen. Resultatet for Fasett etter premieutdelingen 10. november var totalt sju utmerkelser for arbeid vi har gjort for Avinor Stavanger lufthavn, VB Varme og bad og NMS. For andre år på rad gikk vi helt til topps i kategorien ”Sosiale medier” – dette året med Facebook-konkurransen ”Rimer på Riga”. Mer om denne og de andre vinnerjobbene ser du her.

 

 

 

Design for en digital verden

Forenkling var nøkkelordet da den grafiske profilen til UiS skulle bli mer synlig digitalt.

Sammen med Universitetet i Stavanger har vi ryddet, strammet, finjustert og ikke minst – digitalisert! – logo og profil for å gjøre merkevaren UiS sterkere også på de aller minste flatene. Se og les om hvordan digital designer Bernt og de andre i teamet løste oppgaven.

 

Velkommen, Onix!

Software-selskapet Onix skal ut i verden, og vi er glade for å kunne fortelle at vi i Fasett blir med på reisen. Sammen har vi nå begynt på en omfattende analyse for å kartlegge mål og behov, for deretter å kunne utarbeide en digital kommunikasjonsstrategi for den ambisiøse Stavanger-bedriften.

 

På bildet: Per Busk Christiansen, Head of Group Branding and Marketing Communications i DNV GLFarmandpris til DNV GL og Fasett

– og for første gang i digital kategori!

Nok en gang er DNV GL på pallen når Farmandprisen – populært kalt NM i årsrapport – deler ut sine årlige vurderinger av norske årsrapporter. I år ble årsrapporten til DNV GL for første gang laget digitalt, og da var det ekstra gledelig med bronse i kategorien ”Beste internettpublisering” – kun slått av DNB og Evry. Gratulerer – og hurra!

 

Visjonære Viju

Avedon Capital Partners har kjøpt norske Viju. 

Fra pressemelding:
14. september 2017, Amsterdam, Nederland & Stavanger, Norge: Avedon Capital Partners har kjøpt norske Viju og nederlandske VisionConnected. De to allerede globale selskapene, slås nå sammen for å skape en ledende global spesialist innen videokonferanse, audiovisuelle løsninger og samhandlingstjenester.

Viju-merkenavnet, den visuelle identiteten og merkeløftet "Visionary people" utviklet Fasett for PE-fondet Progressus som i 2008 overtok det lokale selskapet Infoteknikk med ambisjon om å bygge en stor og verdifull internasjonal aktør i dette fremtidsrettede markedet. Og at de er "visionary people" ble nå bevist igjen! Gratulerer og takk for at Fasett fikk tilliten til å legge merkevaregrunnlaget for enda en suksesscase. For som vi i Fasett sier: Vi skal skape verdi for våre kunder gjennom mot, kunnskap og engasjement :-)