Valgt av Maersk – world wide!

Fasett på 2 minutter

Prisdryss i Sterk Reklame

Prisdryss i Sterk Reklame

Med totalt 13 utmerkelser i årets Sterk Reklame ble Fasett det mestvinnende byrået i konkurransen som skal vise resten av landet hva som er det beste av reklame og design i Stavanger-regionen​.

Årets prisutdeling gikk av stabelen på Tou Scene fredag 13. november, og ved kveldens slutt var det en hyggelig opptelling som ventet: 3 gull, 1 sølv, 5 bronse og 4 diplomer til Fasett:

Sandnes Sparebank

Den første valøren som ble delt ut i årets konkurranse, var i kategorien Print - en bronse til boardsen vi laget sammen med Sandnes Sparebank i anledning lav boligrente i vår.

Kampanjen ”By på et pepperkakehus!” vi gjorde sammen med Sandnes Sparebank Eiendomsmegling i anledning Stavanger Aftenblad sin pepperkakeby i 2014, fikk gull i kategorien Digital kommunikasjon.

Lucky Bird

Restauranten Lucky Bird åpnet i Oslo i vår, og deres "Chicken and Ribs" har falt i smak hos både gjester og anmeldere i hovedstaden. Designet falt også i smak hos juryen i Sterk Reklame, som ga den en bronse i kategorien Grafisk design, Identitet. 

Fotograf Anne Lise Norheim

Jubileumsboken ”Ca. 3600 øyeblikk” som vi laget i anledning Fotograf Anne Lise Norheim sitt 10-årsjubileum, finnes kun i ett eksemplar. I årets Sterk Reklame fikk boken og invitasjonen til festen imidlertid tre utmerkelser – gull i Åpen klasse, samt diplom i kategoriene Grafisk design, trykte medier og i Håndverk.

Circle Group

”Excellence together” er merkeløftet til selskapet Circle Group, som med nettsiden circlegroup.no ble kveldens gullvinner i kategorien Digital design. Eksellent!

Avinor/Stavanger Lufthavn Sola

Samarbeidet mellom Fasett og Avinor/Stavanger Lufthavn Sola ble belønnet med utmerkelser i fire ulike kategorier:

I Kampanje ble det bronse til sommerkampanjen ”Skreddersyden”, som lot folk planlegge sommerferien etter egne mål, med skreddersyden.no som en egen inspirasjonshub.

En serie radioreklamer fra Jaerlines fikk også vist seg frem, med diplom i samme kategori.

Den ekstra svingomen i sikkerhetskontrollen på Sola julen 2014, resulterte i et sølv i kategorien Omgivelsesdesign/utendørs. I samme kategori havnet også en annet Avinor-jobb, nemlig "Norway Chess ønsker velkommen" - der Welcome, Mr. 'chess player'-brikker ble utplassert i ankomst-området på flyplassen i anledning turneringen Norway Chess.

En annen juleaktivitet på Stavanger Lufthavn Sola fikk ble også premiert. "Presangavsløreren" ble gjort i samarbeid med "Svartnissen", og ga barna på flyplassen ekstra oppmerksomhet siden 
det var jul. Jobben fikk bronse i Åpen klasse. 

Den siste utmerkelsen i denne omgang gikk til Rosenberg WorleyParsons og et banner som vi laget i anledning de utfordrende markedet i forbindelse med lavere oljepris. 

 

Totalt ble 121 jobber sendt inn til konkurransen. Takk til styringsgruppen for Sterk Reklame for et vellykket arrangement – og ikke minst; takk for et godt samarbeid med våre kunder som gjør det mulig å lage design og reklame som altså er blant det beste regionen vår har å tilby!