Nyhetsbrev november 2017

Nyhetsbrev august 2017

Heder og ære i Sterk Reklame

Heder og ære i Sterk Reklame

Sju utmerkelser til Fasett var resultatet da prisene i Sterk Reklame 2017 var delt ut på den årlige feiringen av kreativitet, som fant sted på Tou Scene fredag 10. november. 

Sterk Reklame er konkurransen som skal vise resten av Norge hva som er det beste av design og reklame fra Stavanger-regionen. Fasett fikk utmerkelser for arbeid vi har gjort for Avinor Stavanger lufthavn, VB Varme og bad og NMS, og totalt ble det 1 gull, 3 sølv, 2 bronse og 1 diplom.

Avinor Stavanger Lufthavn
Samarbeidet mellom Fasett og Avinor Stavanger Lufthavn ble belønnet med utmerkelser i fire forskjellige kategorier:


For andre år på rad gikk vi helt til topps i Sosiale medier – dette året med Facebook-konkurransen "Rimer på Riga". Da flyselskapet airBaltic startet direkte flyvninger mellom Stavanger og Riga skapte vi blest omkring nyheten ved å invitere de nærmere 40.000 FB-følgerne til Stavanger lufthavn til å komme med sitt forslag til hva som rimer på... Riga. Og hvilket engasjement – nærmere 50' så filmen ferdig, 250 kommenterte med flotte slagord eller lange diktverk. Riga er virkelig GIGA, og det er nå noe alle vet!Riga er virkelig GIGA

 "Gi oss litt kjøleskapspoesi før du reiser!" ble tildelt bronse i kategorien Utendørs/omgivelser/stunt/event. I avgangshallene på Stavanger lufthavn er det satt opp to store magnetiske vegger hvor alle passasjerene kan – i en hverdagspoetisk form – gi beskjed til hele verden hvem de skal reise med, hva de skal gjøre, hvor de skal reise eller hva de håper å oppleve på sin neste tur...

I den resirkulerte juleloungen til Sola julen 2016 var det mulig å ta med seg resirkulert opptenningsved (overflødig stavparkett fra flyplassen) fra vedkurven som stod ved siden av den resirkulerte peisen med den virtuelle peiskosen.

Juleaktiviteten "Julen starter på Sola. Resirkulert!" ble tildelt to sølv, i henholdsvis Utendørs/omgivelser/stunt/event og Håndverk. Stavanger lufthavn har tradisjon for å alltid gjøre noe spesielt i julen, enten det er egne julegater/Christmas gates, julelounger, gå rundt juletre-rute i sikkerhetskontrollen osv. osv. og andre aktiviteter som gjør reisen enklere og kjekkere, også i julen. Men, på slutten av et tungt 2016 var det ikke budsjett for å gjøre noen ting. Men dette nektet vi å gå med på – og samlet sammen alt av gammelt skrot og materiell til en resirkulert utgave.

"Julen starter på Sola. Resirkulert!" ble tildelt to sølv, i henholdsvis Utendørs/omgivelser/ stunt/ event og Håndverk.
Opptenningsveden kunne enten brukes til å tenne fyr i peisen der du skulle denne julen – eller du kunne taste inn URL'en som var påført vedstykket og du fikk timesvis med virtuell peiskos uansett hvor du skulle i verden. I Åpen klasse fikk opptenningsveden også et diplom. 

Litt mer om "Julen starter på Sola. Resirkulert"? Se bakomfilmen her.

VB Varme & bad
Hold av datoen-kalenderen som ble laget til VB sin nasjonale kongress VB Dagene, ble premiert med bronse i Åpen klasse. Kalenderen for 2018 har 365 kalenderblad for årets viktigste dag for alle VB-ansatte: 6. april. Kalenderen ble sendt til alle små og store bedrifter i kjeden, for å få flest mulig til å sette av datoen før den offisielle invitasjonen sendes ut i desember.

Hold av datoen-kalenderen

NMS - Det norske misjonsselskap
Filmen "Det går ikke over av seg selv" fremmer viktigheten av aktiv handling for å stoppe vold mot kvinner, barneekteskap og omskjæring. Denne holdningen utgjorde grunnlaget for NMS sin kampanje som skulle samle inn penger til inntekt for nettopp denne typen arbeid. 
 

Totalt ble 160 jobber sendt inn til konkurransen. Takk til styringsgruppen for Sterk Reklame for et vellykket arrangement!