Ny reiselivsaktør

En ny opplevelsesaktør i det viktige norske turismemarkedet er født. God tur! Go Fjords

Go Fjords! Og få minner for livet.

Go Fjords er din guide til gode minner fra de norske fjordene. Nå skal enda flere turister presenteres for det beste Fjord-Norge har å by på, med en ny reisekompis ved sin side.

Med det fjordfriske oppdraget fra Tide og Norled har vi kunnet boltre oss i norsk natur, fint lys, uforskammet vakre perler og opplevelser som gir både utsikt og innsikt og gåsehud og høy puls og ro i sjelen – på en gang.

På fjorden var det imidlertid et mylder av konkurrenter for den nye aktøren. Strategien ble derfor å utvikle en uformell, digital reisekompis – en opplevelsesaktør, mer enn en transportør.

Fordi målgruppen (utenlandske turister) har større kjennskap til ”Fjord” enn ”Norway”, var det et viktig premiss å inkludere fjorden i navnet.

Løsningen ble Go Fjords – en oppfordring like mye som et merkenavn.

Go Fjords. Go now!

Besøk nettsiden

Type2
Pictures2

Logo og identitet

Logo og identitet henter assosiasjoner, farger og former fra de norske fjordene, uten å fremme det typisk tradisjonelle (vikingskip, norsk flagg etc.). En stilisert fjordsirkel utgjør logokonseptet, og brukes også som grafisk element.

Fasett har utviklet merkestrategi, navn, profil/identitet, språkdrakt og nettside – med det resultat at de involverte er på nippet til å avbestille samtlige utenlandsturer for heller å fylle Instagram-kontoen med Eidfjord, Flåmbana, Folgefonna, Gåsvær, Kjerag, riksvei 134 og alt det andre vi kan sette #wow på.

Posters
Cup
Mockups