Total har fremdeles store ting på gang

GLADMAT 2013

Har du hørt på maken?

Har du hørt på maken?

Alle landets kommuner gjennomfører hvert 3. år en undersøkelse for å kartlegge ungdommers egen oppfatning av deres levekår og oppvekstsituasjon. Stavanger kommune bestemte seg i år for å gi undersøkelsen en egen identitet for å vekke mer oppmerksomhet og deltagelse. Resultat? ‘Hør på meg’. Signert Fasett.

Kommunen har raskt omfavnet den nye identiteten og fått god medieomtale både i for- og etterkant av undersøkelsen. Og kjekkest av alt; deltagelsen var høyere enn noensinne, og resultatene viser at ungdom flest har en god oppvekst i Stavanger.

 

Følg med på hørpåmeg.no

 

 

Fasett utviklet navn, logo og profil, basert på at vi fikk ungdommer til å ta ‘Instagram-aktige’ bilder av seg selv med utsagn som omhandler undersøkelsen. Bildene ble så tatt i bruk på forskjellig materiell; plakater til skoler og møteplasser, innloggingskort, presentasjons- og plakatmaler, samt en enkel kampanjeside for distribusjon av informasjon.

 

 

 

Senere har vi også utarbeidet en brosjyre med resultatene fra undersøkelsen, og tanken er at både profil og materiell skal videreutvikles i fortsettelsen i årene som kommer.