Årsrapport og app for DNV klar til bruk

Diplom til Noreco og Fasett i Visuelt

Nå er [stadig flere steder i verden] her!

Nå er [stadig flere steder i verden] her!

Når Stavanger lufthavn Sola slår et slag for sine direktedestinasjoner legger hele regionen merke til det. Stavanger lufthavn Sola (SVG) skal gjøre reisen litt enklere. Dette innebærer også at SVG ønsker og jobber for å bringe mest mulig av verden til Stavanger-regionen. Og å gjøre det enklere for stadig flere i vår region å komme seg ut i den store verden.

Fra Polen kom tradisjonelle Klezmer-band og spilte på jernbanestasjonen i Stavanger og Sandnes, en morgen lå der tulipanbuketter i Byparken, store boardsplakater var blitt nederlandske eller reklamerte på spansk om billige reiser til Barcelona.

 

Et fantastisk høydepunkt var da 200 castellere, spanske mennesketårnbyggere kom til Stavanger på 17. mai. Da var Barcelona her!

 

For SVG er det viktig å vise hele regionen at det er enormt mange muligheter fra flyplassen. Har du Stavanger lufthavn Sola i nærheten, er ingen steder helt fjernt. Og nå vet vi at dette også er omvendt …

 

 

For å vise at flyplassen har en rekke direkteavganger til og fra flere byer og steder i Europa, ønsket vi sammen med SVG og hvert enkelt flyselskap å trekke frem en helt spesiell konsekvens av dette: Amsterdam, Barcelona eller Polen – de er alle så godt som her!

 


 

Flyselskapene og SVG gjør det enklere å reise av gårde – og kampanjene viser oss hvor nær de forskjellige destinasjonene egentlig er.

Kampanjene bestod av flere elementer og aktiviter:

Vi plasserte ut en rekke typiske elementer for å gi tilfeldig forbipasserende en liten opplevelse av destinasjonen, en klogge eller en vindmølle, en spansk avis eller polsk eplejuice. Så ba vi alle forbipasserende vise SVG at de hadde funnet dem – uten å stjele dem! For eksempel en Chopin-kvartett på Fisketorget.

 

 

I forbindelse med kampanjen ble det utviklet en egen applikasjon som gjorde det mulig via QR-koder (Qiuck Response) å registrere de forskjellige elementene hos SVG via facebook – og bli den heldige vinner av flyreiser og gavekort. Alle i regionen ble også oppfordret til å sende inn egne ‘funn’ av destinasjonen til SVG.