VB og verdens viktigste jobb

Fondsforvaltning med swag

Enklere valg. Over hele linja.

Enklere valg. Over hele linja.

I april gikk Sandnes Sparebank høyt på banen med sitt nye merkeløfte. Et merkeløfte som er artikulert ut fra innspill fra kundene og hva banken vil være. Et merkeløfte som er en revitalisering av merkevaren og synliggjort som en kommunikasjonskampanje.

Hver eneste dag tar vi mellom 2500 og 10000 små og store beslutninger eller valg. Det blir ganske mange i løpet av et år. Noen er viktige, andre er mindre viktige mens de fleste er nokså trivielle. I dette bildet er ikke bank noe du tenker på daglig.  Eller bør tenke på. Økonomi og penger kan derimot være det.

Enklere valg-kampanjen ble i all sin enkelhet klistret massivt opp på boards i Stavanger- og Sandnesområdet. Parallelt ble det kjørt print- og digitalannonser i regionens aviser. Budskapet var også tilstede på sosiale medier, i nyhetsbrev, næringstidsskrift og på tekstiler. Kampanjen var 'timet' mot direktørskifte i banken og piler som peker oppover. Hensikten med kampanjen var derfor også en identitetsforsterker i et litt grått og blått marked.

Enklere valg – på sosiale medier, digitalt og print.