Ny identitet Stavanger Taxi, på taxiholdeplassen

Herfra til månen på ONS 2014

Se case film om Total på ONS 2014

Stillest stand har dypest grunn

Stillest stand har dypest grunn

Kommunikasjonsarbeidet for landets nest største olje- og gasselskap, TOTAL, er basert på at det som er ærlig også er interessant. ONS 2014 var intet unntak. Besøkende ble møtt med et rolig ytre – og fulgt opp av rikt innhold. 

Appen for Total Norge ble også en suksess i årets ED-awards.
 

TOTAL E&P Norge er et selskap med store ting på gang, noe som er blitt kommunisert bredt i flere kanaler. I arbeidet med selskapets tilstedeværelse på ONS 2014, ønsket vi å gå enda nærmere inn på hva TOTAL mener når de sier at de har store ting på gang.  

– Bredden og graden av aktivitet på sokkelen var et naturlig fokus i dette arbeidet. Men i tillegg er også arbeidskultur og -metode en stor del av hvem TOTAL er. Hvordan de løser teknologiske utfordringer og ikke minst hvem som løser dem – menneskene bak, sier daglig leder og rådgiver Pål Hjorth Berge i Fasett.

Bakveggen er en skråstilt visning av den norske kontinentalsokkelen.

Resultatet ble en åpen og imøtekommende stand uten forstyrrende elementer, som tilrettela for møter mellom besøkende og medarbeidere i TOTAL. De 120 kvadratmeterne ble ”delt inn” i tre definerte soner – samtidig som ingenting av tekniske ”støttehjul” skulle komme i veien for personlig kontakt og direkte dialog mellom besøkende og TOTAL-medarbeidere på standen:

 

Bakveggen, som viser bredden i TOTAL sitt engasjement på den norske sokkelen, med oversikt over aktivitet og lisenser. Inspirert av havbunn og stillhet ble de matte, sorte flatene gjennomgående for standen ­­– og ga et nødvendig pusterom i en utstillingshall som generelt sett er pepret med informasjon.

 

Møterommet, som med sin form og særegne plassering er en løst teknologiutfordring i seg selv – og som dermed viser engineering i praksis. Plasseringen på øvre nivå ga en sone for mer private samtaler, samtidig som glassvegger åpnet opp for den øvrige aktiviteten på standen og i hallen for øvrig.

Stram dekor, men samtidig avslappet atmosfære på møterommet

 

Møteplassen, med kuber og sittegrupper som ga rom for kortere dialog og lengre samtaler, og der en ny applikasjon ga mulighet til å gå i dybden. Det digitale verktøyet ga visuell støtte til samtalene, slik at TOTAL fikk anledning til å vise innovasjon og teknologiutfordringer selskapet har løst, med Martin Linge-utbyggingen som eksempel. 

Standen var åpen ut mot publikum, med synlig funksjonalitet fra alle kanter.

Den digitale løsningen var integrert i kuber som inviterte til samtaler "over bordet".

Applikasjonen er laget i samarbeid med Katachi, mens Headspin har bidratt med animasjoner.

Standen er laget i samarbeid med konseptdesigner Anders Tomren. Mer om samarbeidet kan du lese her.