Jaerlines går til filmen

Fotoautomat-app til Anne Lise Norheim

You make things happen. And she.

You make things happen. And she.

I forbindelse med overtakelse av Bragefeltet, lanserte Wintershall Norge en massiv rekrutteringskampanje i mars/april.

Fasett utviklet en kampanje basert på selskapets konsistente hovedbudskap her i Norge de siste årene: We make things happen. Kampanjens mediestrategi var å skape stor synlighet raskt, og plan og medievalg ble utarbeidet i nært samarbeid med IUM. Helsider i bl.a. DN, SA, BT, nettannonsering på samme og andre kanaler samt boards på Stavanger Lufthavn og på Flesland inkludert boards med tredimensjonelle budskap i Stavanger.

 

“‘We make things happen’ er blitt et viktig budskap for Wintershall Norge. I forbindelse med en større rekrutteringskampanje ville vi derfor beholde aspekter av dette, men med en mer personlig tone. Løsningen var å lage ulike varianter av ‘We make things happen’ hvor We ble byttet ut med He, She eller You. Dette fungerte meget godt og totalt fikk Wintershall Norge inn over 6000 søknader under denne rekrutteringskampanjen. Takk til Fasett for godt samarbeid”, sier Kristin Hidle Vinje, Senior Communication Advisor i Wintershall Norge.

Kampanjen var dog ikke rettet mot Brage spesifikt, da den sterke veksten i selskapet foregår på en rekke fronter. Wintershall skal rekruttere minst 150 nye medarbeidere!