Klassisk salgssuksess!
VB sitt Klassikersalg suste over landet i september, og resultatene viser at kampanjen fikk strålende mottakelse i markedet.
Rørleggerkjeden VB selger kvalitetsprodukter fra kjente merkevarer, og har fagfolk som gir deg gode råd på kjøpet. Men, i et overlesset marked, er det ikke alltid så enkelt å nå ut med dette budskapet. Takdusjsett eller vegghengte toalett har liksom ikke for vane å gå ”viralt”, på samme måte som dingser og diller som folk bare MÅ ha.
Sammen med VB laget vi derfor en kampanje som frontet det viktigste fortrinnet rørleggerkjeden har sammenlignet med billigvarer og diller: Varighet! Klassikersalget ga deg rett og slett gode priser på ting som varer – lenge.
Klassikersalget fikk over 6,5 millioner visninger, øke antall klikk med 146 prosent (og til en langt lavere pris per klikk sammenlignet med tidligere kampanjer), VB.no opplevde en økning på 36 prosent, og vi så også en markant oppsving i organisk søk i kampanjeperioden.
Og, selv om det er vanskelig å måle hvor mange som har bladd i salgsbrosjyren, er det hyggelig med rapporter fra VB Rørleggere om at kunder tropper opp i butikken med en DM under armen. Klassisk suksess, med andre ord ;-)
Kunde
VB