Har tro, evne og ambisjoner – og et helt nytt navn

Har tro, evne og ambisjoner – og et helt nytt navn!

About "Har tro, evne og ambisjoner – og et helt nytt navn"

Et selskap med lange røtter i Norge. Med en ganske ny og ukjent merkevare. Etter at Wintershall Dea ble Harbour Energy, fikk Fasett oppgaven med å bygge videre på førstnevntes gode arbeid og gjøre Harbour Energy mer kjent.

Med oppkjøpet av Wintershall Deas portefølje i 2024, er Harbour Energy blitt en av de største olje- og gassprodusentene på norsk sokkel. I det britiske energikonsernet står virksomheten i Norge for over en tredjedel av deres daglige produksjon, og utgjør med det den største delen av konsernets portefølje.

Samtidig har etableringen av Harbour Energy i Norge for mange vært en forholdsvis godt skjult nyhet. Og behovet oppsto da for å synliggjøre og tydeliggjøre fortellingen om den norske virksomheten til selskapets målgrupper her til lands. For å posisjonere seg i «kampen om hodene», og ikke minst dyrke og forsterke den gode kulturen som har preget virksomheten i Wintershall Dea gjennom mange år.

Film/foto

Tom Haga

Group 8

Tro, evne og ambisjoner

I en tid der alle roper etter oppmerksomhet, og en bransje der de fleste snakker ganske likt, ganske langt og ganske teknisk – var det behov for et konsept som gir rom for mye, men fremstår konsist og tydelig nok til å stå ut.

Vi utviklet dermed et enkelt, men kraftfullt kommunikasjonskonsept som skulle tydeliggjøre og fremheve det som gjør Harbour til Harbour, på enkelt vis. Ved å fremheve noen av styrkene til selskapet, bygget vi et konsept som kunne romme både overliggende og dyperegående historiefortelling. I første omgang representert ved de overliggende trekkene som oppsummerer selskapets virksomhet i Norge – at de har en helt spesiell tro, evne og ambisjoner bak sin virksomhet i Norge. Samt en kultur for å sikte høyt og levere som gjør dem spesielt godt egnet til å lykkes.

DNX fallback
IMG 2139 1
Image 6

Ved å «banke inn» det selskapet har – i både overført og bokstavelig forstand – brukte vi forstavelsen Har i Harbour som et nøkkelelement i dramatiseringen. Dermed kunne både fortelle om deres styrker, og ikke minst løse det viktigste med kampanjen; bygge kjennskap til nettopp merkenavnet.

Roll up Standing Banner Mockup PSD 1
Linkedin fallback

En kampanjeprofil verdt å legge merke til

Vi bygget kampanjen rundt et utvalg av Harbours ansatte som frontfigurer og ambassadører. Gjennom å la dem fortelle historier om troen, evnene og ambisjonene som preger selskapskulturen og deres arbeidshverdag, frontet ambassadørene kampanjen på stolt vis. I et uvanlig, grafisk miljø inspirert av selskapets visuelle profil, designet for å stå visuelt ut i et miljø hvor denne type kampanjer og annonser ofte «drukner».

Kampanjen ble lansert med en rekke ulike virkemidler. Først internt, og så eksternt. Gjennom annonsering i nøye utvalgte flater, plassert og målrettet der kjernemålgruppene i og rundt bransjen ferdes, ble kampanjen både iøynefallende og vanskelig å overse for de som møtte den.

Image 8

Kampanjeelementene besto av utendørsprofilering på digitale og statiske boards, print- og digitale annonser, filmer på LinkedIn, samt en kampanjenettside der fortellingen om Harbours virksomhet har blitt nøyere utbrodert. Legg til diverse annet materiell til intern og ekstern bruk i tiden som kommer, så skjønner man at Harbour Energy sitter igjen med en solid plattform for videre merkebygging i tiden fremover.

Image 7
Image 2

«Med lanseringskampanjen har vi fått et skikkelig løft i fortellingen om hva Harbour Energy står for. Med solide strategiske og kreative evner, har Fasett utfordret oss og levert et treffsikkert konsept med solide budskap og en tydelig rød tråd. Kampanjen tas bredt i bruk både internt og eksternt, og vi er godt i gang med å finne måter å gi konseptet enda mer energi og næring i tiden som kommer. Vi gleder oss til fortsettelsen!»

- Peter Schwarz, Head of Communications, Harbour Energy Norge