En 26 år gammel rød og gul tråd

Det snart tre tiår lange samarbeidet mellom Sandnes Sparebank og Fasett er en sjeldent god demonstrasjon av kraften av langsiktig merkebygging i praksis.

Skjermbilde 2023 08 29 kl 14 08 25

Merkestrategi, merkenavn og merkeidentitet. Merkeløfte, merkekommunikasjon og merkeopplevelse. De seks fasettene vi snakker om når vi snakker om merkebygging i Fasett, er alle en del av den 26 år lange røde (og gule) tråden som har kjennetegnet samarbeidet med vår eldste og beste kunde.

Det å bygge en merkevare tar nemlig tid. Men når man fokusert og faktisk bygger en merkevare over tid så dukker det også helt unike muligheter opp. Med utgangspunkt i vårt lengste kundeforhold vil vi derfor se litt tilbake på alt som er gjort.

For når man har jobbet sammen siden forrige årtusen, slik vi har gjort med Sandnes Sparebank, har man utrolig mye å vise – og den jobben vi har gjort sammen er også grunnen til at vi er der vi er i dag. At Sandnes Sparebank også har gått så langt at de faktisk har omdøpt seg til Den Gule Banken - ja, det er både et resultat av suksessfull merkevarebygging over tid, og en tydelig gul tråd.

Fordi de har vært en gul bank i en årrekke uten å hete det. En gul og annerledes bank som har gjort sine egne ting, fremfor å følge de andre. Strategi, kreativitet og design har jobbet sammen, og bygget sten for sten en sterk, unik og verdifull merkevare som kundene ønsker, og som føles riktig for dem.

Ta en titt på den gule tråden her:

---

Interessert i hvordan vi kan sy en sterkere rød (eller gul eller grønn) tråd for deg og din merkevare? Ta kontakt med Pål eller Aleksander!