Beagle + Fasett: Oppskriften på effektive markedsføringskampanjer
I Fasett har vi alltid hatt tradisjon for å være en «one stop shop» som hjelper kunden med alle kommunikasjonsoppgaver og - behov. Ved hjelp av mediebyrået Beagle kan vi tilby en enda bredere spisskompetanse for kunder som ønsker både reklame- og mediebyråtjenester fra «ett hus».
– Samarbeidet mellom Fasett og Beagle gir kundene en helhetlig tilnærming til markedsføring og kommunikasjon, som sikrer at budskap og strategi er godt koordinert og optimalisert på tvers av plattformer, sier Fredrik Sund i Beagle Media.
Han er Senior Account Director, digital rådgiver og ansvarlig i Stavanger-avdelingen. Beagle er nemlig det eneste av landets 15 fullservice mediebyråer med avdeling i Stavanger – nærmere bestemt i Fasetts lokaler.
– Kombinasjonen av tett samspill og fysisk tilstedeværelse hos kommunikasjonsbyrået gir raske beslutninger og kjappe justeringer. Det er spesielt viktig i reklamemiljøet, og noe som gir et klart konkurransefortrinn for kunden.
Optimaliserte og kostnadseffektive kampanjer
Helt siden oppstarten har Beagle hatt et strategisk partnerskap med Fasett, hvor det felles målet er å levere effektive og målrettete kampanjer som engasjerer og konverterer.
Mens Fasetts styrke ligger i å utvikle unike konsepter, sterk branding og kreativ kommunikasjon, har Beagle et bredt spekter av spesialister som til enhver tid jobber for å finne medieløsninger med størst mulig effekt, til lavest mulig pris.
– Et nært samarbeid og langsiktig partnerskap gir en dyp forståelse for kundens behov, mål og visjon som resulterer i mer effektive strategier, forteller Fredrik.
– Dette er eksempler hvor vi har fått være med tidlig i planleggingsfasen og oppnådd solide resultater. I tillegg har Fasett bidratt kreativt inn mot Beagle-kunder, som Löplabbet og Volvo Car Stor-Oslo.
Skreddersøm og synergier
Med utgangspunkt i kundens behov skreddersyr Beagle mediestrategier for ulike medier, målgrupper og målsettinger, og gjennomfører kontinuerlig optimalisering, måling og rapportering. Slik leveres kundens budskap til målgruppene gjennom de mest relevante og effektive kanalene.
Fredrik og teamet har til enhver tid oversikt over viktige KPI’er som klikk-rate, kostnad per klikk, visningsfrekvens, konverteringsrate og unike brukere – enten det gjelder kampanjer for SoMe, display, retargeting eller betalt søk.
Strategisk rådgiver og kundeansvarlig i Fasett, Aleksander Eikeberg, er ikke i tvil om merverdien Beagles arbeid tilfører kunder og prosjekter.
– Samarbeidet med Beagle gjør at vi med troverdighet kan kalle Fasett et "fullservice kampanjebyrå" – også for kunder som har behov for annonsering eller med jevne og ujevne mellomrom kjører markeds- og innholdskampanjer i en eller annen form.
Videre forteller han at stadig flere, både nasjonalt og lokalt, ønsker fordelene av å kunne samle alt av både idéutvikling, produksjon og gjennomføring på ett sted.
– I et stadig mer fragmentert og mangesidig medielandskap opplever vi at kompleksiteten knyttet til kampanjekjøring blir mer og mer krevende for annonsørene. Dermed er det også flere kunder som ser verdien av å kunne ha ett hovedkontaktpunkt på byråsiden, som har både den overordnete kreative og strategiske kompetansen til å utvikle sterke idéer og konsepter – i tillegg til den kanalfaglige spisskompetansen rundt hvordan å ta ut og optimalisere kommunikasjonen på en effektiv måte. Gjennom samarbeidet med Beagle kan vi tilby det kinderegget - også her i Stavanger. Vi har testet samarbeidet i flere anledninger de siste årene og ser at Fasett + Beagle er en god match og på mange måter "det beste av begge verdener» innen kommunikasjons- og mediefagene, avslutter Aleksander.