Volvo til Fasett!
Bilia, altså Volvo-forhandlerne i Oslo-området, byttet nylig navn til Volvo Car Stor-Oslo, og det var selvsagt en nyhet de ville dele med gamle og nye kunder i hovedstadsområdet.
Lanseringen av det nye navnet markerte dermed starten på samarbeidet mellom mediebyrået Beagle, Volvo Car, og Fasett – et samarbeid som allerede har god fart i venstrefilen.
For å fortelle historien om navneskiftet, og samtidig si at mye fremdeles er som før, åpnet vi panseret på Volvos fotoarkiv for å finne passende motiver. For det er vel like trygt som setebelter å si at de aller fleste i Norge har et forhold til Volvo. Kanskje hadde de en grandonkel med Amazon, en pappa med 240, en nabo med 760, eller så har de i dag en 18-årig Glenn-Tore i huset med nytt sertifikat og gammel 850. Så ved å bruke bilder av bilene de vokste opp med snakket vi direkte til hjertene til dagens målgruppe, og i tillegg skilte vi oss ut fra moderbrandet Volvos kommunikasjon.
Til lanseringskampanjen fylte vi bagasjerommet på herregårdsvognen med både digitale annonser, utendørsreklame, og helsides annonser i Aftenposten, A-magasinet, Budstikka og Romerikes Blad.
Vel, vel, da er vi straks tomme for bilrelaterte uttrykk å krydre denne saken med, så da bruker vi bare parkeringsassistenten og setter artikkelen i P.