Volvo Car på Fasetts kundeparkering

Det ble god stemning i garasjen da en Volvo rullet inn på tunet.

Volvo til Fasett!

Bilia, altså Volvo-forhandlerne i Oslo-området, byttet nylig navn til Volvo Car Stor-Oslo, og det var selvsagt en nyhet de ville dele med gamle og nye kunder i hovedstadsområdet.

Lanseringen av det nye navnet markerte dermed starten på samarbeidet mellom mediebyrået Beagle, Volvo Car, og Fasett – et samarbeid som allerede har god fart i venstrefilen.

For å fortelle historien om navneskiftet, og samtidig si at mye fremdeles er som før, åpnet vi panseret på Volvos fotoarkiv for å finne passende motiver. For det er vel like trygt som setebelter å si at de aller fleste i Norge har et forhold til Volvo. Kanskje hadde de en grandonkel med Amazon, en pappa med 240, en nabo med 760, eller så har de i dag en 18-årig Glenn-Tore i huset med nytt sertifikat og gammel 850. Så ved å bruke bilder av bilene de vokste opp med snakket vi direkte til hjertene til dagens målgruppe, og i tillegg skilte vi oss ut fra moderbrandet Volvos kommunikasjon.

Miljo stille previewbilde
Board host mockup
Annonsemockup
Morph mock preview image
Vintage bil host

Til lanseringskampanjen fylte vi bagasjerommet på herregårdsvognen med både digitale annonser, utendørsreklame, og helsides annonser i Aftenposten, A-magasinet, Budstikka og Romerikes Blad.

Vel, vel, da er vi straks tomme for bilrelaterte uttrykk å krydre denne saken med, så da bruker vi bare parkeringsassistenten og setter artikkelen i P.

Volvo mock
Annonser samlet
HEPP