Volvo til Fasett!
Bilia, altså Volvo-forhandlerne i Oslo-området, byttet nylig navn til Volvo Car Stor-Oslo, og det var selvsagt en nyhet de ville dele med gamle og nye kunder i hovedstadsområdet.
Lanseringen av det nye navnet markerte dermed starten på samarbeidet mellom mediebyrået Beagle, Volvo Car, og Fasett – et samarbeid som allerede har god fart i venstrefilen.
For å fortelle historien om navneskiftet, og samtidig si at mye fremdeles er som før, åpnet vi panseret på Volvos fotoarkiv for å finne passende motiver. For det er vel like trygt som setebelter å si at de aller fleste i Norge har et forhold til Volvo. Kanskje hadde de en grandonkel med Amazon, en pappa med 240, en nabo med 760, eller så har de i dag en 18-årig Glenn-Tore i huset med nytt sertifikat og gammel 850. Så ved å bruke bilder av bilene de vokste opp med snakket vi direkte til hjertene til dagens målgruppe, og i tillegg skilte vi oss ut fra moderbrandet Volvos kommunikasjon.
![Miljo stille previewbilde](https://fasett-web.imgix.net/2-Jobber/Volvo-Car-Stor-Oslo/miljo-stille-previewbilde.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=338&q=85&w=600&s=9e1ad5979dd6fe0222b32f9b48ead27f)
![Board host mockup](https://fasett-web.imgix.net/2-Jobber/Volvo-Car-Stor-Oslo/board-host-mockup_2022-11-23-100250_nyut.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=536&q=85&w=600&s=5c865f49571a322c7b162a1243e07b81)
![Annonsemockup](https://fasett-web.imgix.net/2-Jobber/Volvo-Car-Stor-Oslo/annonsemockup_2022-11-23-100249_lomq.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=536&q=85&w=600&s=9f2cd99f93df380162dd9d0744e58f9f)
![Morph mock preview image](https://fasett-web.imgix.net/2-Jobber/Volvo-Car-Stor-Oslo/morph-mock-preview-image.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=536&q=85&w=600&s=3f27022a3a746b2796e6ec2a738594fb)
![Vintage bil host](https://fasett-web.imgix.net/2-Jobber/Volvo-Car-Stor-Oslo/Vintage-bil-host.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=535&q=85&w=600&s=1793f95f777528f9b2b9d9caa820584e)
Til lanseringskampanjen fylte vi bagasjerommet på herregårdsvognen med både digitale annonser, utendørsreklame, og helsides annonser i Aftenposten, A-magasinet, Budstikka og Romerikes Blad.
Vel, vel, da er vi straks tomme for bilrelaterte uttrykk å krydre denne saken med, så da bruker vi bare parkeringsassistenten og setter artikkelen i P.
![Volvo mock](https://fasett-web.imgix.net/2-Jobber/Volvo-Car-Stor-Oslo/volvo-mock.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=400&q=85&w=600&s=27d7576ab4db3312493355847d25ad87)
![Annonser samlet](https://fasett-web.imgix.net/2-Jobber/Volvo-Car-Stor-Oslo/annonser-samlet.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=353&q=85&w=600&s=825be0c05e680a3d0b247157dfaee285)
![HEPP](https://fasett-web.imgix.net/2-Jobber/Volvo-Car-Stor-Oslo/HEPP.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=400&q=85&w=600&s=73e6aa3cd1f563346b0a7933a2194be5)