Löplabbet print- og digitalmagasin

Löplabbets print- og digitalmagasin i fornyet drakt

Løpesko kjøper du av løpere

Löplabbet er Norges største butikkjede som spesialiserer seg kun på løping. De representerer hele spekteret fra mosjonister til aktive eliteløpere. Deres ansatte er løpere på ulike nivå, felles for dem alle er lidenskap og interesse for løping.

Löplabbet ønsket å fornye sitt magasin som utgis både i printversjon og som digitalmagasin. Magasinet utgis to ganger i året, og inneholder artikler om løping og løpeutstyr. Her finner du også Löplabbets store utvalg av løpesko, inkludert sesongens nyheter, samt et godt utvalg løpeklær og tilbehør.

Fasett har i samarbeid med Löplabbet og Grensesnitt fornyet malverk og visuelt uttrykk til både print- og digitalmagasin, med fokus på god struktur og brukervennlighet. Og det har vi lykkes godt med!

Utvikler

Grensesnitt

Foto

ByAksel / Löplabbet / Fasett

«Samarbeidet i prosjektet var godt. Vi i Löplabbet er veldig fornøyd med både prosessen og resultatet.»

- Marianne Solvik, markedsansvarlig, Löplabbet Norge
LOP VAAR 23 printmag forside 2
Lopesko
Mobil forside
Oppslått printmagasin Loplabbet mockup

Livlig og brukervennlig

Med faste utgivelser for vår og høst, hadde Löplabbet et ønske om maler som skulle være tilpasset enkel bruk, og med det sørge for at de selv kunne sette magasinet for de neste utgivelsene. Fasett har utviklet designet med tanke på at det skal være enkelt å opprettholde et ryddig og samtidig sprekt uttrykk med store bilder og fargefelt.

Designet av papirutgaven skulle også enkelt kunne overføres til den digitale utgaven av magasinet, og ivareta brukervennlighet, god navigasjon og innholdsstruktur. Den digitale løsningen måtte i tillegg være bygget på en solid teknisk plattform som gjør det enkelt for redaktørene å selv redigere både innhold og utforming. Magasinet på nett er derfor basert på moduler som lett kan flyttes på og bygges om, og på den måten sørger for at innholdet er enkelt å holde oppdatert og relevant.

Med fokus på stadig oppdaterte krav til universell utforming, har Fasett utført en gjennomgang av fargebruk og lesekontrast for å sikre at magasinet er tilgjengelig for alle lesere. Löplabbets livlige fargeprofil er beholdt i det nye uttrykket på print og web, men det ble definert nye farger til nettløsningen for å sikre god kontrast og lesbarhet.

Loplabbet printmagasin forside mockup
Loper
DSC 0028 2
DSC 0040 3
Mobildesign screens
Digtalmagasin artikkeltopp

Fornyet, brukervennlig og moderne – i både print og digitalt format!

Vi har skapt enkle maler og en solid digital plattform for enkel redigering og tilpasning. Aldri har det vært enklere for landets løpeentusiaster å bli motivert av sesongens nyheter og inspirasjon med Löplabbets eget magasin! Du finner det i nærmeste Löplabbet-butikk eller her.

Trenger du ny drakt? Ta kontakt!