ONS som strategisk møteplass for din merkevare: Derfor bør du starte planleggingen nå
Hva ønsker dere å oppnå? Hvordan ønsker dere å bli oppfattet? Hva skiller dere ut – og hvordan kan dere bruke ONS til å forsterke dette? Mange er allerede godt i gang med å utvikle konsepter, planlegge kommunikasjon og legge strategier for ONS. I august 2026 er det igjen klart for energibransjens viktigste møteplass. Da gjelder det å være klar!

Få mest mulig ut av ONS – både før, under og etter
ONS er ikke bare en møteplass for bransjen. Det er også en strategisk arena for å styrke merkevaren og skape en god merkeopplevelse. Når konseptet og omgivelsene rundt speiler virksomhetens identitet, blir det enklere å engasjere, bygge relasjoner og formidle budskapet tydelig. Dette krever god planlegging, og et konsept som er godt gjennomarbeidet og forankret i merkevaren. Samtidig vet vi også at en tydelig rød tråd har stor verdi internt, og gir en mulighet til å jobbe aktivt og strategisk med employer branding.
En arena for både merkevare- og kulturbygging
For ansatte og de som skal representere selskapet på ONS vil et sterkt konsept bidra til å skape engasjement, stolthet og eierskap, i tillegg til en felles forståelse og trygghet i hva som skal formidles. Når hele laget vet hvem dere er og hva dere vil si, blir gjennomslagskraften sterkere, både på ONS og i tiden etterpå. Med andre ord: ONS er merkevarebygging, employer branding og kulturbygging i praksis!
«Tidligere ble ONS ofte sett på og planlagt som et enkeltstående arrangement, men i dag ser vi på det som et strategisk vindu ut mot verden. En unik mulighet til å vise frem hva merkevaren din står for – ikke bare i ord, men i hele opplevelsen vi skaper.
ONS gir tilgang til sentrale målgrupper og interessenter samlet fysisk på ett sted. Det er verdifullt i vår ellers så virtuelle verden.»
Årets tema er Courage
ONS 2026 handler om mot, og temaet Courage gir rom for å utvikle kommunikasjon som speiler motet i selskapet. Hva står dere for? Hvilke valg tar dere? Hvordan viser dere lederskap i møte med energikrisen, det grønne skiftet og en kompleks geopolitisk virkelighet? Med utgangspunkt i temaet Courage, kan dere løfte frem egne initiativ, vise retning og bruke ONS aktivt for å tydeliggjøre hvem dere er, både for bransjen og for verden rundt.
Hva kan vi hjelpe til med?
Med lang erfaring i å skape helhetlige og strategisk forankrede møteplasser under ONS, sørger vi for at konsept, kommunikasjon og omgivelsesdesign henger sammen. Vi samarbeider tett med noen av regionens fremste leverandører innen foto og film, omgivelsesdesign og standbygging, blant annet har vi over flere år hatt et strategisk samarbeid med SixSides (les mer om det her). Dette gjør oss til en “one-stop shop" og totalleverandør av alle typer kommunikasjonsbehov.
Eksempler på hva vi kan bistå med:
- Rådgiving / Kommunikasjonskonsept
- Omgivelsesdesign og bygging av stand
- Alle flater og virkemidler på stand
- Employer branding og internkommunikasjon
- Presentasjoner og innhold
- Film og foto
Visste du forresten at Fasett nok en gang har fått muligheten til å utvikle visuell identitet og kommmunikasjon for ONS 2026 og temaet COURAGE? Dette gjør oss enda bedre egnet til å hjelpe deg også!

Her kan du ta en titt på noe av det vi har gjennomført sammen med våre kunder. Ta kontakt med Pål, Maren eller Anne Martha og kom i gang med planleggingen!