Enklere valg. Over hele linja.

I april gikk Sandnes Sparebank høyt ut med sitt nye merkeløfte. Et merkeløfte som er artikulert ut fra innspill fra kundene og hva banken vil være.

Merkeløftet er en revitalisering av merkevaren og synliggjort som en kommunikasjonskampanje.

Hver eneste dag tar vi mellom 2500 og 10000 små og store beslutninger eller valg. Det blir ganske mange i løpet av et år. Noen er viktige, andre er mindre viktige, mens de fleste er nokså trivielle.

I dette bildet er ikke bank noe du tenker på daglig. Eller bør tenke på. Økonomi og penger kan derimot være det.

Ssb Boards

Hensikten med kampanjen var også å være en identitetsforsterker i et litt grått og blått marked.

Enklere valg-kampanjen ble i all sin enkelhet klistret massivt opp på boards i Stavanger- og Sandnesområdet. Parallelt ble det kjørt print- og digitalannonser i regionens aviser.

Budskapet var også til stede på sosiale medier, i nyhetsbrev, næringstidsskrift og på tekstiler. Kampanjen var 'timet' mot direktørskifte i banken, og piler som peker oppover.

Macbook Mock
Facebook Gif
Bilde