Et sterkere software-selskap. Et fornyet tech-brand.

Et sterkere software-selskap. Et fornyet tech-brand.

About "Et sterkere software-selskap. Et fornyet tech-brand."

Eye-share er et spennende tech-selskap med store ambisjoner. Med over 400 kunder og 90 000 brukere i nær 70 land, og en stolt historie med solid vekst og lønnsomhet over flere år, har det Stavanger-baserte selskapet alle muligheter til å slå seg på brystet og måle seg med de beste.

Det var også ambisjonene da Eye-share kom til Fasett for hjelp med sin vekststrategi og satsing på videre internasjonalisering. Nå var det på tide med en revitalisering av merkevaren.

For i en konkurranseutsatt bransje med en rekke aktører med forholdsvis like produkter og tjenester, er det lett å gli inn i mengden. Å stå ut, derimot, er vanskeligere.

Derfor ble nøkkelen å både få produktene til å skinne og snakke med en mer særegen stemme. Som både får frem produktenes fortreffelighet, selskapets lekne og uformelle tilnærming, og den varme, lokalt baserte servicekulturen som preger Eye-share som merkevare.

Fotograf

Eye-share / James Froment, Flare

Phone laptop
Eye share presentation

Nye nettsider

For å fremstå mer moderne, styrke sin historiefortelling og gjøre det enklere å navigere i den komplekse løsningen Eye-share tilbyr sine kunder, var hovedoppgaven å utvikle nye nettsider for selskapet.

Vi fant fort ut at den nye nettsiden måtte imøtekomme både eksisterende og nye brukere og klienter – men primært fokuseres på å markedsføre seg mot sistnevnte.


Et viktig premiss fra kunden var at de ønsket å videreføre bruken av HubSpot som CMS-plattform. Basert på dette gikk vi til verks. Vi strammet inn og fokuserte historiefortellingen. Vi bygget en mer intuitiv struktur, skreddersydd for ulike bransjer og brukere. Og vi styrket den visuelle historiefortellingen, med et dynamisk design som gjenspeilet selskapets fornyede identitet.

Eyeshare products
Skjermbilde 2025 02 26 kl 14 54 22
Eyeshare ai
Skjermbilde 2025 02 26 kl 14 50 49

En revitalisert visuell identitet

Parallelt med utviklingen av de nye nettsidene, benyttet vi også anledningen til å modernisere og løfte den visuelle profilen. Med utgangspunkt i at visse kjerneelementer i den gamle profilen skulle bestå, var det et nennsom revitalisering som skulle til. En evolusjon mer enn en revolusjon.

Endringen ble likevel merkbar. En oppdatering som blander tradisjon med modernitet, som bevarer Eye-shares kjerneverdier og grønne DNA – samtidig som profilen gir et renere, mer dynamisk uttrykk som viser at man mener alvor.


Kjerneelementene bestod av nye logovarianter, en utvidet fargepalett, en mer særegen og fleksibel typografi, og et sett av grafiske former som tilførte profilen lekenhet og dynamikk. Sammen med presentasjoner og diverse materiell, satt kunden igjen med en stor og fleksibel startpakke å bygge sin videre vekst på.

Eye share casevideo placeholder

«En stor takk til teamet på Fasett for det gode samarbeidet om både webprosjektet og vår revitaliserte merkevare!
Et feiende flott resultat!»

- Mariann Bore, markedssjef