Redesign av Fordel – Stavanger Aftenblads eget fordelsprogram

Fordel i ny form

Stavanger Aftenblad er regionens største avis og har som alle Schibsted-aviser et eget fordelsprogram – som de kaller Fordel – for sine nærmere 70.000 abonnenter.

Illustrasjoner

Viktor Sakshaug

Fordel ident 11 2


Som følge av økt satsing og popularitet trengte Fordelsprogrammet en visuell oppgradering for å gi et moderne og funksjonelt uttrykk, tilpasset både Aftenbladets brede leserskare og ulike digitale og trykte flater.

Group 19
Group 20

Et engasjerende Fordelsprogram som tilbyr abonnentene merverdi og en brukervennlig opplevelse, pakket inn i et design som inspirerer og styrker merkevaren – uansett om man møter den i digitale flater eller på papir.

Group 22
Group 23

Fordel-navnet ble omgjort til en logo og et grafisk element som sammen med selve Fordelskortet ble hovedpunktet – eller navet – i den nye identiteten.

Basert på den nye identiteten utviklet vi et fleksibelt gridsystem som kunne tas i bruk av avisens egne medarbeidere fra første dag. Dette systemet sørger for et tydelig og entydig uttrykk på tvers av alle flater.

Group 15 2

Fargepaletten er frisk og tidsriktig, og en serie abstrakte illustrasjoner skaper en visuell og spennende kobling til Fordel-programmets mange kategorier.

Group 10