Ny profil og nettside med blikk mot fremtiden
Med vindkraft som nytt satsingsområde ble vi nødt til å finne nye assosiasjoner og kartlegge hvilket landskap selskapet nå befinner seg i. Hvor mye av den gamle profilen og historikken skulle bli med videre? Og skulle vi vise tyngde eller fokusere på det miljøvennlige? Ideer og logoer ble skissert ut, og en ny, fremtidsrettet visjon ble etter hvert til.
Ta en titt på de nye sidene til Havfram
En lett og moderne profil
Havfram ønsket å la den nye profilen vise et tydelig skifte. Derfor ble den nye profilen lettere og mer tidsriktig i stilen, mens fargepaletten skulle speile blått fra havet, oransje/oker fra industrien og rødt for sikkerhet og oppmerksomhet. Paletten er leken og rik, men også trygg og sikker. Pilene i logoen ligger alltid til venstre for navnet og viser veien fram.
I tillegg har hvert av businessområdene, Hav Dyp, Hav Kraft og Hav Vind fått hvert sitt ikon.
Dynamiske nettsider
Nettsidene ble utviklet i rekordfart av vår samarbeidspartner Grensesnitt, og resultatet har blitt en moderne og litt atypisk nettside for bransjen. De animerte illustrasjonene av Ben Hodges gir et eget formspråk og visualiserer sikkerhet, overgang og hav.