Go Fjords! Og få minner for livet.
Go Fjords er din guide til gode minner fra de norske fjordene. Nå skal enda flere turister presenteres for det beste Fjord-Norge har å by på, med en ny reisekompis ved sin side.
Med det fjordfriske oppdraget fra Tide og Norled har vi kunnet boltre oss i norsk natur, fint lys, uforskammet vakre perler og opplevelser som gir både utsikt og innsikt og gåsehud og høy puls og ro i sjelen – på en gang.
På fjorden var det imidlertid et mylder av konkurrenter for den nye aktøren. Strategien ble derfor å utvikle en uformell, digital reisekompis – en opplevelsesaktør, mer enn en transportør.
Fordi målgruppen (utenlandske turister) har større kjennskap til ”Fjord” enn ”Norway”, var det et viktig premiss å inkludere fjorden i navnet.
Løsningen ble Go Fjords – en oppfordring like mye som et merkenavn.
Go Fjords. Go now!


Logo og identitet
Logo og identitet henter assosiasjoner, farger og former fra de norske fjordene, uten å fremme det typisk tradisjonelle (vikingskip, norsk flagg etc.). En stilisert fjordsirkel utgjør logokonseptet, og brukes også som grafisk element.
Fasett har utviklet merkestrategi, navn, profil/identitet, språkdrakt og nettside – med det resultat at de involverte er på nippet til å avbestille samtlige utenlandsturer for heller å fylle Instagram-kontoen med Eidfjord, Flåmbana, Folgefonna, Gåsvær, Kjerag, riksvei 134 og alt det andre vi kan sette #wow på.
