Go Fjords! Og få minner for livet.
Go Fjords er din guide til gode minner fra de norske fjordene. Nå skal enda flere turister presenteres for det beste Fjord-Norge har å by på, med en ny reisekompis ved sin side.
Med det fjordfriske oppdraget fra Tide og Norled har vi kunnet boltre oss i norsk natur, fint lys, uforskammet vakre perler og opplevelser som gir både utsikt og innsikt og gåsehud og høy puls og ro i sjelen – på en gang.
På fjorden var det imidlertid et mylder av konkurrenter for den nye aktøren. Strategien ble derfor å utvikle en uformell, digital reisekompis – en opplevelsesaktør, mer enn en transportør.
Fordi målgruppen (utenlandske turister) har større kjennskap til ”Fjord” enn ”Norway”, var det et viktig premiss å inkludere fjorden i navnet.
Løsningen ble Go Fjords – en oppfordring like mye som et merkenavn.
Go Fjords. Go now!
![Type2](https://fasett-web.imgix.net/2-Jobber/Go-Fjords/Type2.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=351&q=85&w=600&s=c84b6f6725c30c4395945f85bc757e47)
![Pictures2](https://fasett-web.imgix.net/2-Jobber/Go-Fjords/pictures2.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=427&q=85&w=600&s=623f218de568e3b96b000c78d0bcbc7e)
Logo og identitet
Logo og identitet henter assosiasjoner, farger og former fra de norske fjordene, uten å fremme det typisk tradisjonelle (vikingskip, norsk flagg etc.). En stilisert fjordsirkel utgjør logokonseptet, og brukes også som grafisk element.
Fasett har utviklet merkestrategi, navn, profil/identitet, språkdrakt og nettside – med det resultat at de involverte er på nippet til å avbestille samtlige utenlandsturer for heller å fylle Instagram-kontoen med Eidfjord, Flåmbana, Folgefonna, Gåsvær, Kjerag, riksvei 134 og alt det andre vi kan sette #wow på.
![Cup](https://fasett-web.imgix.net/2-Jobber/Go-Fjords/cup.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=575&q=85&w=600&s=2f5047ea61ef05d6e560b674f6f6ec6d)