About "Navn og visuell identitet for ny energiløsning"
Gründerne bak selskapet Energioptimalisering, trengte hjelp til å utvikle en bærekraftig merkevare ut fra sin ganske så bærekraftige forretningsidé.
Fra Energioptimalisering til Nøste
Idéen gikk ut på å etablere en ny tjeneste for å forvalte og optimalisere energiforbruk innen gitte, fysiske områder. Ved å hjelpe sine kunder til å identifisere feilkilder og rette disse ved å kombinere teknologi med gründernes spesialkompetanse, ville man enten kunne spare penger på energi eller skaffe til veie mer kapasitet.
Resultatet ble Nøste – en tjeneste som hjelper deg å både finne, nøste opp i og løse flokene rundt energisystemer, fra analyse og tiltaksplan til praktisk gjennomføring og implementering av løsningen.
Et navn som løser flokene
Navnet er utypisk for en bransje der mange aktører har deskriptive navn som assosieres med «maskuline buzzwords» som tech og systems, energi og optimal. Og dermed også et annerledes og «mykere» navn skiller seg ut, er mer originalt og lettere å huske.
En visuell profil som knytter identiteten sammen
Med utgangspunkt i lekenheten og mykheten i navnet utviklet vi en logo og profil som spiller på de mer teknologiske og systematiske aspektene med Nøste. Mens navnet bevarer særpreget og originaliteten til selskapet skulle den grafiske profilen reflektere de teknologiske og pålitelige dimensjonene ved Nøste.
Alt i alt, en fin plattform for videre bygging av merkevaren – og et godt grunnlag for videre utvikling av et selskap fullt av energi og pågangsmot.