Form, farge og funksjon
Det nye navnet, @vb_inspo er først og fremst en taktisk endring for å løsrive oss fra ordet rørlegger (som ikke er så veldig søker- og instagramvennlig). Nå er det enda mer fokus på å rendyrke inspirasjon. En del kortere enn @rorleggerkjeden_vb er det også.
Den visuelle stilen trengte også en oppgradering. Fotobruk og visuell stil er svært viktig for en kunde som i stor grad selger drømmer om nye bad og renoverte kjøkken. Og i et marked hvor mange av aktørene har tilgang til de samme produktbildene måtte vi finne en måte å skille VB fra konkurrentene. For å skille oss ut i bransjen, og samtidig tiltrekke oss nye brukere som nødvendigvis ikke umiddelbart vil følge en rørleggerkjede, har vi pakket bildene inn i en penere look som også fremmer produktnavn og funksjon.
En foregangsprofil
Parallelt med dette er vi så smått i gang med å oppdatere VBs grafiske profil, og det som fungerer godt i sosiale medier er faktisk med på å definere hvordan VB skal se ut. Sosiale og digitale medier er VBs viktigste kanal, og dermed har vi begynt i andre enden med definisjon av farger og look. Det er her det skal fungere optimalt!
Trenger du en oppussing av dine sosiale medie-kontoer? Ta kontakt!