Ny visuell identitet for Kontrari

Nytt merke midt imot

Kontrari betyr motsatt, og er både en adjektivsform av kontrær, navnet på fjellet som ligger midt imot byen Egersund og navnet på et av byens største investeringsselskaper.

Kontrari har siden etableringen i 2011 blitt et av Egersunds største investeringsselskaper, med store eierinteresser og engasjement i bransjer som eiendom, shipping & offshore, fiskeoppdrett og en rekke andre industrier.

Skisser 1
Skisser 2

Ved å dele navnet Kontrari med det 106 meter høye fjellet som står støtt midt imot Egersund, har investeringsselskapet forankret sin identitet dypt i byens kultur og geografi. Og sammen med Fasett har de skapt en visuell identitet som er like sterk og standhaftig som selskapet (og fjellet!) selv.

Typo fallback
Hjelm ny
Skilt ny
Logo fallback
Kopper
Farger

Å finne sin form i motstrømmen

Kontrari hadde behov for en identitet som kunne tydeligere definere hvem de er og hva de står for. Både overfor potensielle samarbeidspartnere og omgivelsene ellers der selskapet er aktive. Fasett utviklet derfor en identitetsplattform som Kontrari kunne kjenne seg igjen i og raskt ta i bruk som en naturlig forlengelse av selskapets egne ambisjoner og egen virksomhet.

Alt i alt ble det en liten, men effektiv «startpakke» Kontrari tar med seg videre, motstrøms og motsatt vei av alle de andre!

Refleks
Bunn