Kan man visualisere det usynlige? Noe man bare tenker seg til? Ja, det kan man! Bare spør ONS.
Høsten 2022 fikk vi en spennende oppgave fra ONS’ kommunikasjonsdirektør Inger Johanne Stenberg og hennes team: skap en unik visuell identitet og lanseringsfilm for ONS 2024 og det nye, (på den tiden) hemmelige temaet. Tenk kreativt – og legg listen høyt, var briefen.
Filmen som avduket ONS-temaet Imagine ble lansert 13. april 2023 og skapte begeistring og engasjement. Målgruppen, den internasjonale energibransjen, ble inspirert av optimismen og det løsningsfokuserte budskapet.
I samarbeid med
Klipp, grafikk og lyd/musikk, lanseringsfilm:
Designfilosofien
Til ONS 2024 har vi utviklet grafiske elementer spesielt for temaet, og som alltid har vi sørget for at denne temaprofilen stemmer med ONS sin overordnede designprofil.
Vi valgte ut farger og bakgrunner som understreket Imagine sine hovedpilarer energi, horisont, fremtid, overganger, fantasi og fokus. Vi tok utgangspunkt i den klassiske ONS-fargepaletten, men ved hjelp av gradienter (overganger mellom to eller flere farger) ga vi profilen en liten oppdatering for å gjøre den mer tidsriktig og relevant for temaet. Overganger, endring og innovasjon er tross alt nøkkelord for energibransjen.
«Vi ønsker å stå ut, være litt annerledes, men samtidig skal vi bli tatt seriøst og ha en tydelig avsenderidentitet. Det vi virkelig liker med denne profilen, de grafiske elementene og temafilmen er at vi blir utfordret og filmen får oss til å stille spørsmål ved det vi driver med.»
«Jeg liker kraften og energien i filmen og hvordan den formidler at det haster. Den får meg til å ville gå ut og gjøre en forskjell.»