About "Hotell – og design – med havutsikt"
Med et ønske om å modernisere og styrke merkevaren, kontaktet Macro Offshore oss for å gjennomføre det som skulle bli en riktig så fin oppgradering.
Macro Offshore driver med offshore accommodation. For oss landkrabber betyr det rett og slett at de leier ut og drifter såkalte oppjekkbare rigger som står på havbunnen. Disse fungerer som hoteller til energiselskaper ute i Nordsjøen.
Omfattende meny
Macro Offshore ville ha en revitalisering av sin selskapskommunikasjon og sitt visuelle uttrykk, for å bidra til økt stolthet blant de ansatte og større differensiering eksternt.
Dette førte til at vi sammen med kunden utviklet en ny identitetsplattform for selskapet, der vi videreutviklet og spisset deres visjon, misjon og verdier, kommunikasjon og «brand story» om hvem Macro Offshore er og hva de representerer. Vi videreutviklet logo og visuell profil, og utviklet nye nettsider, presentasjoner og annet materiell.
Den gamle logoen fungerte ikke lenger optimalt, så her var det behov for et enkelt redesign slik at den så bedre ut også på mindre flater. I forbindelse med logojusteringen fikk også fargepaletten en oppfriskning, og denne ble selvsagt tatt i bruk da de nye nettsidene skulle designes.
Rett vest
Vi dro til sjøs med nettsidene. Inspirert av lugarvinduets form laget vi sider oppdelt i tydelige, avrundede former, som gjør at leseren trygt kan navigere fra artikkel til artikkel. Maritime bilder får oss nesten til å kjenne lukten av sjø, og fargepaletten tilfører en varme til det harde og kalde stålet.
«Vi har vært igjennom en god prosess sammen med Fasett, der ansatte har bidratt med gode innspill til endringene som har kommet. Fasett har gitt et viktig bidrag med deres kompetanse og kunnskap om design og innhold, og vi er veldig fornøyde med resultatet. Vi opplever nå at vi fremstår enda mer tydelig på hvem vi er og hva vi leverer.»
Skjønner tegninga
For å skille oss ut fra konkurrentene – som utelukkende har bilder av oppholdsrom og lugarer ombord på innkvarteringsriggene – bestemte vi oss for å i stedet bruke illustrasjoner. Vi kontaktet derfor Berit Sømme som gjorde en glimrende jobb med å overføre våre tanker til en leken og lett illustrasjonsstil, som virkelig får Macro Offshore til å stå ut i forhold til sine konkurrenter.
Med utgangspunkt i den nye visuelle profilen utarbeidet vi plakater til Macros plattformer og kontorlokaler, som presenterer revidert visjon, misjon og verdier til alle på jobb. I tillegg til plakater, inkluderte prosjektet også give aways til alle ansatte, samt PowerPoint-maler og en internpresentasjon som skulle formidle til alle ansatte innholdet i og bakgrunnen for revitaliseringen.
Mye å være fortøyd, ehm, fornøyd med her, altså. Og et finfint utgangspunkt for et fornyet og forbedret Macro Offshore.