About "Stavanger Aftenblad lanserer nytt kommunikasjonskonsept!"
Aftenbladet, som de kalles på folkemunne, er en av Norges største regionsaviser og mediehus, med dype røtter og en tydelig posisjon i Stavanger-regionen og medie-Norge.
Denne høsten henvender den over 130 år gamle avisen seg til sine lesere – enten de er ekstra interessert i sport, irritert over cruiseturisme eller har en mening om det meste – med et helt nytt kommunikasjonskonsept:
Vær den du er. Vær det enda mer med Aftenbladet.
Gjennom avis- og nettannonser, utendørs og filmer oppfordres hele Rogaland til å være den de er. Og kanskje enda viktigere: at de kan være enda mer av akkurat den de er, ved hjelp av Stavanger Aftenblad.
Se mer av lanseringskampanjen her 👇 !
Fotograf
Marthe Thu
Lanseringskampanjen skal først og fremst gi noen smakebiter på at livet i denne delen av landet er mye kjekkere for den som leser Aftenbladet. Enten du er sportsidiot, strever med overgangen til voksenlivet eller har en mening om alt.
Verdien i å bli enda mer av det man vil være, enda bedre på det man vil være god på, enda mer oppdatert, engasjert eller slagkraftig. Det er det Aftenbladet leverer – en liten ekstra dimensjon til livene til deres lesere.
Kampanjen skal snakke til mennesker med kjennskap til Aftenbladet og som av og til leser avisen, men som per i dag ikke har abonnement.
Gjennom en rekke elementer og uttak – nett- og printannonser i egen avis, filmer og utendørs boards, i tillegg til omfattende annonsering i digitale og sosiale medier – skal lanseringskampanjen bidra til at Aftenbladet blir foretrukket og valgt som regionens førstevalg for nyheter.
«– Fasett har klart å gjøre strategien vår om til et engasjerende kommunikasjonskonsept. Lanseringskampanjen har truffet godt, og vi har fått mange positive tilbakemeldinger. Vi gleder oss til å videreutvikle det kreative universet og styrke Aftenbladets posisjon gjennom kreativ og emosjonell kommunikasjon.»
Til slutt, lurer du egentlig på hva vi mener? Ta en titt på aftenbladet.no