Nu kör vi!
Kult, tenkte vi – og oppdaget raskt at vi befant oss i et territorium med få profesjonelle identiteter. Typisk for kategorien var beskrivende navn basert på eier eller sted, og hjemmelagde logoer.
Her var det rom for å gjøre noe helt nytt som garantert ville skille seg ut i mengden. Resultatet ble Ways. Et navn og en visuell identitet som ble utviklet i rekordfart, og med god hjelp fra Studio Bergini i London. Målet var å skape en gjenkjennelig visuell identitet som ga et sterkt og positivt inntrykk på framtidige sjåfører – først og fremst i alderen 16 til 22 år.
Den visuelle identiteten er inspirert av kjøregleden, friheten og mulighetene en bestått førerprøve gir.
Det nye merkeløftet ble "Oppdag kjøregleden".
Siden navnet var kort, og med et dynamisk knippe bokstaver landet vi til slutt på en typografisk retning inspirert av former og farger fra trafikkskilt og veisystemer. Med sitt lekne og uventede uttrykk fremstår den flunk nye kjøreskolen som et frisk tilskudd blant kjøreskolene på Lillehammer.