Det betydde nytt navn og ny profil. Peanuts skiftet navn og ble Solv.
Ved å også tilby rådgivning, i tillegg til IT-design og systemutvikling, ble dette en viktig del av føringen for hvordan nye Peanuts skulle se og høres ut.
Etter en grundig navneprosess landet vi på navnet Solv. Navnet uttrykker noe unikt, det kan uttales av engelskspråklige, og det understreker de ansattes løsningsorienterte fokus.
Logoen, den grafiske profilen, og nettsidene ble utviklet med de samme tankene i bakhodet; den skulle uttrykke en renhet, et system i det kompliserte, en seriøs base i bunn, og en sprelsk lekenhet som gjenspeiler de ansattes mentalitet og følelsen kundene får i møte med Peanuts – eller Solv.
Vi fikk også påvirke Solv sine nye lokaler, med dekorasjoner, skilting og farger. Et sentralt element i lokalet er den svarte hesten som pryder glassveggene i møterommet. Et element som kundene snakker om, og som gjør at de definitivt husker sitt besøk hos Solv.