Hei, merkevare! Hvem er du, sånn egentlig?

Det er det grunnleggende spørsmålet vi leter etter svaret på når vi snakker om identiteten til en merkevare. Og enda mer konkret - hva betyr identiteten for hvordan du skal se ut?

Pexels thisisengineering 3862604

I Fasett er det å bygge merker kjernen i det meste av det vi gjør. Og en av fasettene i denne merkebyggingen, er det vi kaller merkeidentitet.

Mye kan ligge i det begrepet - men først og fremst definerer vi det visuelt. Ved å uttrykke den personligheten vi ønsker å bli assosiert med i en sterk visuell drakt, i form av logo, visuell profil, form og design. (Og ikke minst merkenavn og merkespråk, men la oss for enkelhets skyld holde det utenom for denne gang).

Identitet, design og logo handler om mye mer enn form og farge. Bak alle gode og langtlevende merker ligger et grundig strategisk arbeid, i tillegg til en solid tro på det man driver med og den man er. Det er fort gjort å bli lei av sin egen stemme og stil og endre seg ofte, men ta deg tid til å undersøke og finne ut hva som er viktigst for selskapet/produktet/deg, og så tro på det og tør å repetere det.

Pexels pixabay 326576

I Fasett har vi brukt flere tiår på å perfeksjonere kunsten med å utvikle sterke merkeidentiteter. Være seg nye identiteter for nystartede selskap eller merker, eller gjennom revitalisering av merkevarer når strategiske hensyn gjør at man trenger en fornyelse. Fellesnevneren er uansett at bak designet og uttrykket ligger det møysommelig arbeid med å definere hvem merkevaren skal være, sånn egentlig.

---

Vil du vite mer om hvordan vi kan hjelpe deg med å bygge ditt merke? Ta kontakt med Pål eller Aleksander :-)

100logos