Unleash the magic of halibut
Sterling er en av verdens ledende kveiteprodusenter, og fra sine anlegg i Ryfylke leverer de tusenvis av tonn med premium-kvalitet kveite til Norge, Europa og resten av verden.
Sterling valgte Fasett som sin strategiske byråpartner etter en omfattende evalueringsprosess hvor byråer fra hele Norden deltok. Målet med samarbeidet var å videreutvikle og styrke Sterlings posisjon som en ledende global leverandør av bærekraftig kveite, i tråd med selskapets ambisiøse vekstplaner for årene fremover.
Endelig kan vi stolt presentere resultatet av et omfattende rebranding-, design- og kommunikasjonsprosjekt for resten av verden: En ny visuell identitet og logo, en fullstendig redesignet hjemmeside, samt lanseringen av et nytt merkeløfte og et nytt kommunikasjonskonsept er ute nå! Og, ikke minst, så har vi produsert en film som forteller historien om hva Sterling virkelig står for. Den må du se!
Fotograf
Anne Valeur
Filmselskap
TYD
Brandfilm fra de dype, kalde fjordene i Ryfylke
Det er nemlig her Sterling henter ut noen av de beste kveitene som naturen gir. Og denne delikatessen sendes videre til resten av verden, til de som elsker sjømat, de som hver dag skaper store matopplevelser – og til alle som ønsker å servere eller nyte et fiskemåltid i verdensklasse.
Helt fersk logo!
Den nye logoen er inspirert av havets organiske former og 70-talls typografi for et varmt og innbydende uttrykk. Den langstrakte formen refererer til kveitens silhuett. Sirkulære elementer symboliserer kveitens asymmetriske øyne, mens bokstavene "E" og "G" ligner sjødyr og forsterker fjorden og havets tilstedeværelse i designet.
... og et skikkelig emblem
Emblemet symboliserer kveitens historiske stolthet, eksklusivitet og norske håndverksarv, og inkluderer elementer av ornamentikk, norsk tradisjonskultur, norrøn mytologi og en følelse av prestisje, lik Michelin-stjernen, som Sterling-kveiten er godt kjent med.
Naturlig, bærekraftig og akkurat passe magisk
Designstrategien for Sterling kombinerer det naturlige med kultur: Den blågrønne paletten, inspirert av Norges nasjonalfarger rødt, hvitt og blått, sammen med en elegant og organisk typografi gir Sterling en følelse av renhet, renhet, eksklusivitet – og magi.
«Samarbeidet med Fasett har gitt oss et nytt brand som ikke bare reflekterer kvaliteten på våre produkter, men også fremhever vår historie og våre ambisjoner som verdensledende innen bærekraftig kveiteproduksjon. Resultatet overgår våre forventninger så langt – og hjelper oss til å sette en ny standard for hvordan vi presenterer oss globalt.»