Total rebranding av Sterling – med smak av magi

Unleash the magic of halibut

Sterling er en av verdens ledende kveiteprodusenter, og fra sine anlegg i Ryfylke leverer de tusenvis av tonn med premium-kvalitet kveite til Norge, Europa og resten av verden.

Sterling valgte Fasett som sin strategiske byråpartner etter en omfattende evalueringsprosess hvor byråer fra hele Norden deltok. Målet med samarbeidet var å videreutvikle og styrke Sterlings posisjon som en ledende global leverandør av bærekraftig kveite, i tråd med selskapets ambisiøse vekstplaner for årene fremover.

Endelig kan vi stolt presentere resultatet av et omfattende rebranding-, design- og kommunikasjonsprosjekt for resten av verden: En ny visuell identitet og logo, en fullstendig redesignet hjemmeside, samt lanseringen av et nytt merkeløfte og et nytt kommunikasjonskonsept er ute nå! Og, ikke minst, så har vi produsert en film som forteller historien om hva Sterling virkelig står for. Den må du se!

Fotograf

Anne Valeur

Filmselskap

TYD

Brandfilm fra de dype, kalde fjordene i Ryfylke

Det er nemlig her Sterling henter ut noen av de beste kveitene som naturen gir. Og denne delikatessen sendes videre til resten av verden, til de som elsker sjømat, de som hver dag skaper store matopplevelser – og til alle som ønsker å servere eller nyte et fiskemåltid i verdensklasse.

1 Sterling Logo RGB Foam

Helt fersk logo!

Den nye logoen er inspirert av havets organiske former og 70-talls typografi for et varmt og innbydende uttrykk. Den langstrakte formen refererer til kveitens silhuett. Sirkulære elementer symboliserer kveitens asymmetriske øyne, mens bokstavene "E" og "G" ligner sjødyr og forsterker fjorden og havets tilstedeværelse i designet.

Bendito Mockup O Tv2 Free Card
MM Bag BG SUM1 06
Sterling 2024 AVE 7026

... og et skikkelig emblem

Emblemet symboliserer kveitens historiske stolthet, eksklusivitet og norske håndverksarv, og inkluderer elementer av ornamentikk, norsk tradisjonskultur, norrøn mytologi og en følelse av prestisje, lik Michelin-stjernen, som Sterling-kveiten er godt kjent med.

Sterling Emblem

Naturlig, bærekraftig og akkurat passe magisk

Designstrategien for Sterling kombinerer det naturlige med kultur: Den blågrønne paletten, inspirert av Norges nasjonalfarger rødt, hvitt og blått, sammen med en elegant og organisk typografi gir Sterling en følelse av renhet, renhet, eksklusivitet – og magi.

Farge Orig m verdier
Screenshot 2024 11 07 at 15 04 40
Ingredienser
Some 4 02
Some 4 01
Telefon2
Sterling 2024 AVE 9930
Some 5 03
Some 4 04
Sterling 2024 13842
Sterling 2024 AVE 9969
Plakater 02

«Samarbeidet med Fasett har gitt oss et nytt brand som ikke bare reflekterer kvaliteten på våre produkter, men også fremhever vår historie og våre ambisjoner som verdensledende innen bærekraftig kveiteproduksjon. Resultatet overgår våre forventninger så langt – og hjelper oss til å sette en ny standard for hvordan vi presenterer oss globalt.»

- Kjell Stenersen, CEO i Sterling Holding
Mobil5
Some3