Prisdryss og edle metaller i Sterk Reklame 2020/2021!

10 diplomer, fire bronse, tre sølv, tre gull – og den gjeveste prisen av dem alle, selveste Grand Prix – tok vi med oss hjem fra årets Sterk Reklame-prisutdeling.

Bernt og Pia tar imot Sterk Reklame Grand Prix

Sterk Reklame er design- og reklamebransjens prisutdeling hvor vi får sjansen til å hedre – og vise til resten av Norge – det aller beste innen design og reklame som blir laget i regionen vår. I år var det to år med oppsparte og innsendte jobber som skulle vurderes og premieres. Det var derfor rekordmange innsendte bidrag.

Fasett fikk priser og utmerkelser for jobber vi har gjort sammen med Stavanger Aftenblad, Den Gule Banken Sandnes Sparebank, rørleggerkjeden VB, Altibox, Alphatek, Havfram, Sval, ONS, Collabor8, Stranda Hotel og Universitetet i Stavanger. Her er de presentert alle sammen:

Alphatek logoanimasjon coverbilde

Alphatek (gull, grafisk design identitet, sølv, grafisk design digitale flater og Grand Prix)

Alphatek lager teknologi for styrketrening. Den visuelle identiteten er minimalistisk, mørk og elegant. Jobben fikk både gull i grafisk design identitet, sølv i grafisk design digitale flater og selveste Grand Prix!

«Årets Grand Prix ble en gjenganger under juryarbeidet. Den dukket opp i flere kategorier, og det med rette! Det er et imponerende helstøpt arbeide som er tatt ut i en god visuell idé, som har en distinkt gjennomgående look & feel i alle uttak. Det er bare å gratulere alle involverte med et fantastisk stykke arbeide!»

- Juryens begrunnelse
Stavanger Aftenblad - utendørs board

Stavanger Aftenblad - Hvorfor det som skjer angår deg (gull, print)

Kampanjen for Stavanger Aftenblad tok utgangspunkt i ekte nyheter - for å minne leseren om hvorfor det som skjer i verden og i Norge og i Rogaland, og som dekkes av Aftenbladet, angår deg og meg.

«Vinneren evnet å synliggjøre produktets fordel på en engasjerende og tankevekkende måte. Kommunikasjonen viste hvorfor dette produktet er viktig for meg. Det er godt tenkt, fint fortalt og flott utført.»

- Juryens begrunnelse
Strandakoppen i hånd
Stranda kopp

Stranda Hotel - Se, en egen strandakopp! (gull, åpen klasse og bronse, håndverk)

Da Stranda Hotel skulle ha pop-up-Starbucks måtte de selvsagt også få sin egen kaffekopp - i likhet med andre byer og steder som har sin egen Starbucks!

«Vinneren er en fantastisk fint utført idé, som er like sjarmerende i sin grunntanke som i sin utførelse.»

- Juryens begrunnelse
Sandnes Sparebank utendørs boards

Sandnes Sparebank - Vi er en gul bank (sølv, utendørs/stunt/event)

Den gule banken utfordret gigantene med en velplassert og fargesterk utendørs kampanje.

Collabor8/Norsk olje og gass animasjon (sølv, håndverk)

Kvalifiseringsprogrammet EPIM JQS fra Norsk olje og gass hjelper operatører på norsk sokkel å finne riktig leverandør til riktig prosjekt, og vi produserte en film som forklarer fordelene for leverandørene ved å registrere seg i EPIM JQS.

Altibox - Mer til felles (bronse, film/motion)

Altibox-kampanjen "Mer til felles" spiller videre på våre felles referanser fra film, tv og underholdningsuniverset, og tydeliggjør hvordan alt vi ser, hører og opplever gjennom bruk av tv og lynraskt internett knytter oss tettere sammen og gir oss enda mer til felles.

Rørleggerkjeden VB - Hva skal toalettsetet hete på norsk? (bronse, sosiale medier)

Da ingen kunne reise til utlandet på grunn av det-du-vet var det bare rett og rimelig at toalettsetene til VB også byttet navn til norske navn.

Universitetet i Stavanger - Framtidens yrker (bronse, kampanje)

Hva kan du egentlig bli i framtiden? Det utforsket vi i en kampanje for UiS.

Diplomer

I tillegg til gull, sølv og bronse fikk vi også med oss 10 diplomer for følgende jobber:

Altibox - Mer til felles (print)

Havfram (grafisk design identitet)

Sval (grafisk design identitet)

ONS temaprofil (grafisk design identitet)

Collabor8 (grafisk design digitale flater)

Altibox - Mer av det du vil ha (film/motion)

Alphatek Showroom (utendørs/omgivelser/stunt/event)

Havfram (håndverk)

Stavanger Aftenblad - Hvorfor det som skjer angår deg (kampanje)

100 logoer & symboler (åpen klasse)

Vi gleder oss allerede til neste års Sterk Reklame!